تکنولوژی

اکانت توییتر ترامپ را چه کسی 11 دقیقه از کار انداخت؟

روز پنج‌شنبه اکانت توییتر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای مدت کوتاهی غیرفعال شد. توییر اعلام کرد این کار توسط یکی از کارکنان این شرکت که آخرین روز کاری خود را پشت سر گذاشته، انجام شده است. این اتفاق سوالات و نگرانی‌های زیادی راجع به این سرویس به‌وجود آورده چرا که ترامپ از این برنامه به‌عنوان یکی از ابزارهای اصلی جهت اعلام سیاست‌های جدید دولت، ارتباط با طرفداران و مورد خطاب قرار دادن دشمنانش استفاده می‌کند.

توییتر در گذشته هم اکانت بسیاری از مقامات ارشد را به‌دلیل زیر پا گذاشتن قوانین این سرویس از دسترس خارج گرده بود اما این اولین بار است که یک کارمند به‌‌تنهایی و با تصمیم شخصی اکانت توییتر یکی از مشهورترین چهره‌های سیاسی دنیا را به حالت تعلیق در می‌آورد.

اکنات ترامپ حدود ساعت 7 غروب روز پنجشنبه ناپدید شد و بازدیدکنندگان صفحه ترامپ پس از ورود به صفحه او با پیغام «این صفحه وجود ندارد!» مواجه شدند. حدود ساعت 8:05 همان روز اکانت رسمی توییتر اعلام کرد: «از دسترس خارج شدن اکانت ترامپ کاملا اتفاقی بوده و به‌خاطر اشتباه یکی از کارکانان توییتر رخ داده است. در حال حاضر به‌دنبال بررسی دقیق‌تر این مسئله هستیم تا از تکرار این نوع اتفاقات جلوگیری کنیم.» اکانت توییتر ترامپ حدود 11 دقیقه به‌طور کامل از دسترس خارج شد.

با این وجود، 2 ساعت بعد توییر اعلام کرد که از دسترس خارج شدن اکانت ترامپ اتفاقی نبوده و توسط یکی از کارکنان بخش پشتیبانی کاربران توییر که آخرین روز خود را در این شرکت پشت سر گذاشته انجام شده است.

توییتر اعلام کرد که در حال انجام تحقیق و پرسش در بین کارکنان شرکت است و نتایج آن را تا چند روز آینده اعلام می‌کند. حال این سوال بزرگ به‌وجود آمده که آیا تمامی کارکنان توییتر به‌همین راحتی می‌توانند به اکانت مقامات دسترسی داشته باشند یا این اتفاق پس از نفوذ به سیستم‌های امنیتی این شرکت انچام شده؟

توییتر هنوز هویت این کارمند را فاش نکرده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا