تکنولوژی

هشدار نسبت به آتش‌گرفتن ماشین‌های ظرفشویی بوش

اگر یک دستگاه ماشین ظرفشویی در خانه خود دارید خوب است سازنده و مدل آن را چک کنید چراکه شرکت سازنده لوازم خانگی بوش که سازنده ماشین ظرفشویی بوش و برخی برندهای دیگر است فراخوانی را که دو سال قبل برای مقابله با آتش گرفتن این دستگاه‌ها انتشار داده بود را حالا تمدید کرده است. 

در سال ۲۰۱۵ شرکت لوازم خانگی بوش فراخوانی را برای تعمیر ۱۹۴ هزار دستگاه ماشین ظرفشویی با برند بوش ، ترمادور   Thermador  ، و Gaggenau  و همچنین Jenn-Air منتشر کرد. بوش همچنین گزارشی را درمورد ۱۰ مورد آتش گرفتن یا داغ شدن برد برق دستگاه منتنشر کرده که در برخی موارد باعث ایجاد صدمه به منازل هم شد است. 

به همین دلیل شرکت بوش فراخوان دستگاه‌های خود را به میزان ۴۵۹ هزار دستگاه افزایش داده و کل دستگاه‌های مورد فراخوان هم اکنون به ۶۶۳ هزار دستگاه در سراسر آمریکا رسیده است. هنوز هیچ گونه صدمه جانی از موضوع آتش گرفتن ماشین های ظرفشویی بوش گزارش نشده است. 

فراخوان ماشین های ظرفشویی شامل مدل‌های مختلفی از دستگاه‌های ساخت شرکت بوش ( با برند بوش و یا برندهای دیگر ) می‌شود این دستگاه‌ها شامل مواردی می شوند که طی ژانویه ۲۰۰۸ تا ژانویه ۲۰۱۷ تولید شده‌اند. دستگاه‌های فراخوانی شده شامل دستگاه‌هایی با بدنه استنلس استیل، مشکی، سفید یا پنلهای انتخابی دیگر می شود که قیمت آنها بین ۸۵۰ تا ۲۶۰۰ دلار است. 

در آمریکا بوش از دارندگان ماشین های ظرفشویی که مدل آنها در بین دستگاه‌های فراخوانی شده قرار دارد خواسته حتما با شرکت تماس بگیرند تا برد برق دستگاه آنها به طور رایگان تعویض شود. این تعویض برد چیزی حدود یک ساعت زمان می‌گیرد.  هنوز مشخص نیست شرکت بوش در کشورهای دیگر هم این فراخوانی را انجام بدهد یا خیر. 

در آمریکا از خریداران دستگاه‌های ظرفشویی بوش خواسته شده به این سایت مراجعه کنند  Thermador و Gaggenau و Jenn-Air نیز سایتهای فراخوانی اختصاصی را برای چگونگی چک کردن شماره سریال دستگاه های معیوب راه‌اندازی کرده اند. 

گفتنی است سال گذشته سامسونگ نیز فراخوان مشابهی را برای ماشینهای لباسشویی که آتش میگیرند منتشر کرده بود. 

منبع

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا