تکنولوژی

رشد هزینه خرید هدفون‌های بی‌سیم

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد متوسط قیمت هدفون‌ های معمولی امسال از مرز ۴۰ دلار گذشته است. 

این تحقیق جدید  که توسط موسسه Futuresource Consulting انجام شده نشان می‌دهد ما هم اکنون سالانه به طور متوسط ۴۲ دلار و ۷۰ سنت برای هدفون می پردازیم که این میزان ۱۴ درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. تابستان سال قبل شرکت Futuresource اعلام کرده بود که متوسط قیمت هدفون در سال ۲۰۱۵ به ۳۴ دلار رسیده و این ناشی از افزوده شدن تکنولوژیها و قابلیتهای جدیدی مثل جلوگیری از نویز محیط و ردیاب‌های ورزشی بود. همچنین در افزوده شدن قابلیت کار با دستیارهای صوتی هم در این افزایش قیمت موثر بود. 

حالا اما Futuresource اعتقاد دارد  ارایه تکنولوژی بی سیم روی هدفون‌ها و آسوده شدن از سیم های به هم پیچیده به سرعت در حال نفوذ این نوع هدفون ها در بازار است و همین باعث شده که ما پول بسیار بیشتری برای هدفون بپردازیم. 

حالا و در سال ۲۰۱۷ به جز رشد فروش هدفون‌های بی سیم  شرکتهایی چون Bose ، سونی و Beats حضور محصول شرکت اپل (ایرپاد) هم تاثیر قابل توجهی در این افزایش قیمت سالانه گذاشته است. اپل به تنهایی ۸۵ درصد از بازار این هدفونها را در دست گرفته است. 

مرتبط : هشت نکته جالب برای دارندگان ایرپاد

بر اساس تخمین Futuresource امسال حدود ۱۰ میلیون هدفون بی سیم در بازار به فروش خواهد رفت. هدفون بی سیم اپل در رده بندی محصولی true wireless buds قرار دارد که اتفاقا قیمت متوسط سالانه آن از ۲۱۹ دلار در سال قبل به ۱۷۴ دلار طی امسال رسیده است اما در مجموع هزینه کلی خرید هدفون را به میزان زیادی افزایش داده اند. 

هدفون بی‌سیم گوگل یا گوگل بادز که اخیرا به همراه گوشی پیکسل ۲ معرفی شده تازه‌ترین محصول در این بازار است که البته فقط هدفونی برای گوش دادن به موسیقی نیست بلکه قابلیتهای آن به ترجمه همزمان گفت و گو نیز بسط پیدا کرده است. حالا در کنار محصولاتی مثل ایرپاد اپل، ایرباد گوگل و Dash Pro شرکت Bragi به نظر می‌رسد این بازار به سرعت در حال شکل گرفتن و رشد کردن است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا