تکنولوژی

قابلیت پرطرفدار حذف شده به آیفون بازگشت

در دومین نسخه آزمایشی از سیستم عاملiOS 11.1 ، اپل دوباره حالت یا Gesture لمس سه بعدی را روی گوشی‌هایی که از لمس سه بعدی پشتیبانی می‌کنند، فعال کرده است. این حالت عمدا از اولین نسخه آزمایشی سیستم عامل آی‌او‌اس 11 حذف شده بود، اما Craig Federighi رئیس ارشد بخش مهندسی نرم افزار اپل قول داد که این قابلیت را دوباره در نسخه جدید  آی‌او‌اس 11 بگنجاند.

Federighi در ایمیلی به MacRumors گفت که این قابلیت به صورت موقتی از آی‌او‌اس 11 حذف شد زیرا با مشکلات فنی روبرو شده بود. اینGesture  برای اولین بار در آی‌او‌اس 9 به کاربران ارائه شد و به دستگاه‌های پشتیبان کننده از لمس سه بعدی این امکان را می‌داد تا با لمس گوشه سمت چپ صفحه نمایش،App Switcher  یا تغییر دهنده برنامه را فعال کنند. زمانی که این قابلیت از نسخه بتا یا آزمایشی حذف شد، بسیاری از کاربران اپل نارضایتی خود را ابراز کردند زیرا شیوه بسیار سریع و راحتی برای جابه جایی بین برنامه‌ها بود. حالت مشابه دیگری نیز در آیفون وجود دارد که Sans Gesture نام دارد و تنها راهی است که App Switcher با دوبار فشار دگمه خانه فعال شود.

طبق گفته اپل، نسخه آزمایشی آی او اس 11.1 فعلا فقط در اختیار برنامه نویسان است و نسخه آزمایشی مخصوص کاربران عادی نیز اواخر همین هفته عرضه خواهد شد. زمان عرضه نسخه نهایی این ورژن هنوز مشخص نیست.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا