تکنولوژی

جزئیات رویداد استارت‌آپی موپک

روداد موپک یک رویداد استارت‌آپی است که با هدف حرکت به سمت شهرهای هوشمند آغاز شده است. این رویداد در مجتمع تجاری کورش برگزار می‌شود و میزبان صاحبان ایده، شتابدهنده‌ها و مردم خواهد بود. حمایت از ایده پردازی و توسعه کارآفرینی شهری از اهداف اصلی این رویداد است. همچنین به گفته برگزار کنندگان این رویداد محورهای اصلی موپک شهر هوشمند، اقتصاد شهری و خانواده‌ها، کارآفرینی اقشار آسیب دیده اجتماعی، گردشگری شهری و کارآفرینی، مدیریت پسماند و تفکیک زباله، ترافیک و فرهنگ رانندگی، کارآفرینی در بافت فرسوده، دستفروشی و سد معبر و خدمات مرتبط با مراکز تجاری و مجتمع‌ها است.

رویداد استارت‌آپی موپک از 26 تا 29 مهر و با حمایت رسانه‌ای آی‌تی‌ایران برگزار خواهد شد. همچنین یک پیش‌رویداد فردا 3 بعد ظهر برگزار خواهد شد که شامل سه کارگاه آموزشی چالش های اصلی منطقه 5 شهرداری تهران است. اساتید مدیریت شهری نیز در این رویداد هستند و حضور برای همه آزاد و رایگان است.

دکتر علوی (معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری منطقه 5) در این نشست خبری گفت: «تهران را نمی‌شود با ابزار 20 یا حتی 10 سال پیش اداره کرد. برای اداره شهر تهران نیاز داریم تا از ابزار های نوین استفاده کنیم. عصر صنعت با ماشین بخار آغاز شد و تا تاثیر آن بر زندگی مردم مشخص شد نیاز بود 50 سال زمان بگذرد. در دوره جدید هم تلفن‌های هوشمند یک پارادایم جدید هستند و به نظر من خیلی زمان نیاز هست تا این وسیله هم تاثیر شگرف خود را بگذارد. یکی از کارهایی که نهادهای دولتی مثل شهرداری می‌توانند انجام دهند رویدادهایی مانند موپک است. ممکن است از یکصد ایده‌ای که مطرح می‌شود از 5 ایده استقبال شود و درنهایت یک ایده حمایت کامل سرمایه‌گذاران را جذب کنند. همین یک درصد اگر خروجی مناسبی بدهد یک موفقیت برای این رویداد به حساب می‌آید».

مهندس میرعالی (مدیریت مجتمع کوروش مال) هم در این نشست گفت: «کوروش مال پیش از این هم همکاری خوبی با شهرداری منطقه 5 داشته و امیدواریم این رویداد هم به خوبی برگذار شود. 5 ماه پیش از اپلیکیشن کوروش مال رونمایی کردیم و 30 درصد فروش سینما امروز از طریق اپلیکیشن کوروش مال است. ما در قبال مردم مسئولیت‌هایی داریم که باید به آنها توجه کنیم. صنعت تکنولوژی برخلاف تصور خیلی‌ها برای مراکز خرید یک تحدید نیست بلکه یک فرصت است. در آمریکا هم با توجه به همه پیشرفت‌های تکنولوژی شاهد رشد فروشگاه‌ها هستیم. مدیریت کورش مال در ادامه افزود: مجتمع کورش یک میلیون نفر در ماه بازدیدکننده دارد و این پتانسیل خوبی برای رویداد استارت‌آپی است. بهتر است که از توسعه فیزیکی شهرها جلوگیری کنیم و شهرها رو هوشمند کنیم.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا