تکنولوژی

مقایسه اسپیکرهای هوشمند گوگل، آمازون، اپل و مایکروسافت (جدول)

رقابت بین دستیارهای صوتی در چند سال اخیر به مراحل تنگ و نفس گیری رسیده است. در دو هقته اخیر نیز برگزاری مراسم شرکت‌های گوگل، آمازون و Sonos که با معرفی اسپیکرهای هوشمند جدیدشان همراه بود، عرصه رقابت بین اسمارت اسپیکرها و دستیارهای صوتی را بیش از پیش پیچیده کرد. حال رقابت بین تعداد بیشتری از اسپیکرهای مجهز به دستیار صوتی هوشمند ادامه پیدا خواهد کرد.

انتخاب اسپیکر مناسب از میان این همه گزینه مختلف کار آسانی نیست. بسیاری از علاقه‌مندان اسپیکر هوشمند خود را معمولا بر اساس وفاداری به شرکت موردعلاقه شان انتخاب می‌کنند. برای مثال کاربران آیفون ترجیح می‌دهند هوم‌پاد را خریداری کنند و از طرف دیگر میلیون‌ها مشتری شرکت آمازون، اسپیکرهای اکو این شرکت را ترجیح می‌دهند. تکلیف طرفداران گوگل هم که با معرفی گوگل هوم کاملا مشخص است و در طرف دیگر، کاربران بی شمار ویندوز شرکت مایکروسافت قرار دارند که احتمالا اسپیکرهای مجهز به دستیار کورتانا، گزینه مد نظرشان خواهد بود.

حال با توجه به این اطلاعات، انتخاب اسپیکر مناسب باز هم کار بسیار دشواری خواهد بود چراکه شرکت‌های مشهور و پرطرفدار دیگری از جمله سونی و JBL هم اسپیکرهای هوشمند خود را معرفی کرده‌اند. ضمنا این اسپیکرها در سایز و قیمت‌های بسیار متفاوتی هم عرضه می شوند که ممکن است باعث سردرگمی شما و حتی به تعویق افتادن خرید اسپیکر هوشمند شود. اسپیکرهای هر یک از این شرکت‌ها، مزایا و معایبی دارند و برخی از آنها حتی به صفحه نمایش نیز مجهز هستند. در جدولی که در پایین تهیه کرده‌ایم، لیست اسپیکرهای هوشمند این کمپانی‌ها را از لحاظ قیمت، دستیار صوتی و ویژگی‌های مهمشان دسته‌بندی کرده‌ایم. امیدواریم این جدول شما را در انتخاب دستیار صوتی مناسب کمک کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا