تکنولوژی

گزارش‌های منتشر شده از «ورم کردن» باتری آیفون 8

به نظر می‌رسد شرکت اپل با مشکل خرابی باتری آیفون 8 مواجه شده است، البته هنوز مشخص نیست که این مشکلات تنها برای برخی از دستگاه‌ها به‌وجود آمده یا اینکه اکثر این گوشی‌ها دارای چنین مشکلی هستند. در طول هفته گذشته چند گزارش‌ منتشر شد که نشان می‌دهد آیفون 8 های شرکت اپل از همان لحظه اول یا پس از چند روز متلاشی شده‌اند. ظاهرا باتری آیفون ابتدا ورم کرده و باعث بیرون زدن نمایشگر از شاسی و همچنین بیرون زدن قسمت پشتی دستگاه و در نتیجه باز شدن کامل گوشی شده است. ظاهرا خسارت‌ها به همین جا ختم شده و فعلا گزارشی از آتش سوزی آیفون 8 اعلام نشده است.

اپل در واکنش به این گزارشات اعلام کرده که در حال بررسی مشکلات و خسارات به‌عمل آمده است.

ظاهرا تا به امروز 6 یا 7 دستگاه دچار این مشکل شده و در مقایسه با میلیون ها آیفون 8 که تا به‌امروز به فروش رسیده، مشکل جدی محسوب نمی‌شود. بروز چنین مشکلاتی در شرکت‌هایی که محصولاتی همچون آیفون را با چنین مقیاسی در سراسر دنیا عرضه می کنند، کاملا طبیعی است.

پس از اتفاقاتی که برای باتری گلکسی نوت7 شرکت سامسونگ رخ داد، حساسیت ها نسبت به خطرات باتری گوشی‌ها افزایش پیدا کرده است. با اینکه تنها تعداد محدودی آیفون به این مشکل (ورم کردگی باتری) دچار شده اند، اما هنوز هم این نگرانی وجود دارد که اتفاقات مشابه نوت 7 سامسونگ برای این شرکت نیز رخ دهد. باید دید واکنش و تدابیر اپل در روزهای آینده در مواجهه با این مسئله چیست.

«سم جفی» مدیرعامل موسسه Carim Energy Research Advisor در اینباره گفت: «ورم کردگی باتری آن هم در روزهای اولیه نشان‌دهنده وجود یک ایراد اساسی در سیستم گوشی است و بایستی متخصصین اپل این مسئله را با جدیت تمام بررسی کنند. دوران استفاده از باتری‌های لیتیوم-یونی دیگر به‌ پایان رسیده و تولیدکنندگان باید به فکر تولید باتری با استفاده از تکنولوژی‌های جدیدتری باشند.»

جفی معتقد است که اگر مشکل باتری های آیفون 8 جدی و در مقیاس گسترده باشد، احتمال بروز بحران در شرکت اپل وجود خواهد داشت. حال باید دید که این گزارش‌ها به اینجا ختم می شوند یا همانند نوت 7 سراسری خواهند شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا