تکنولوژی

پیکسل بوک گوگل معرفی شد

کروم‌بوک پیکسل در واقع یک لپ‌تاپ کروم بوک با کیفیت بالاست و از نظر چهره چیزی بین لپ‌تاپ لنوو یوگا و سرفیس‌بوک مایکروسافت است. کلیدهای بزرگ و یک صفحه trackpad پهن و صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی از مشخصات این لپ‌تاپ است. 

همانند لپ‌تاپ/تبلت لنوو یوگا این تبلت گوگل نیز به صورت تبلت درمی‌آید.

قیمت پایه این تبلت ۹۹۹ دلار است که دارای نسل هفتم پردازنده Intel Core i5 با ۸ گیگابایت RAM و ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت است. نسخه گران‌تر این لپ‌تاپ ۱۶۴۹ دلار است. 

این لپ تاپ دو پورت USB-C دارد و در صورتی که گوشی پیکسل داشته باشید میتواند به صورت اتوماتیک از طریق آن به اینترنت متصل شود. 
 گوگل دستیار صوتی خود را به طور اختصاصی وبا داشتن یک کلید در این لپ‌تاپ قرار داده است. 

صفحه نمایش این لپ‌تاپ از قلم گوگل پشتیبانی می‌کند که آن را هم گوگل در همین رویداد معرفی کرد. قلم گوگل ۹۹ دلار قیمت دارد و نرخ تاخیر آن ۱۰ میلی‌ثانیه است. 

این لپ‌تاپ از اواخر ماه جاری میلادی در آمریکا و بریتانیا و کانادا عرضه می‌شود و پیش‌فروش آن از هم اکنون آغاز شده است. 

مشخصات فنی پیکسل‌بوک

نمایشگر :  ال‌سی‌دی 12.3 اینچی QHD

پردازنده :  اینتل Core i5 و Core i7

رم : تا 16 گیگابایت

حافظه داخلی : 128، 256 و 512 گیگابایت

باتری : تا 10 ساعت کار مداوم و شارژ از طریق یواس‌بی نوع C

کیبرد :مجهز به فناوری Backlit و تکنولوژی Soft touch

از آنجایی که اپلیکیشن‌های اندرویدی بر روی سیستم عامل ChromeOS این دستگاه قابل استفاده هستند، بنابراین طراحی این کروم بوک به شکل لپتاپ/تبلت کاملا منطقی و کاربردی به نظر می‌رسد. گوگل با همکاری شرکت Wacom توانسته قلم هوشمندی را نیز به‌همراه این دستگاه معرفی کند که قادر است تا 60 چرخش در قسمت نوک قلم را تشخیص دهد. تاخیر اجرای دستورات توسط این قلم نیز کمتر از 10 میلی ثانیه خواهد بود. این قلم همچنین قادر است حساسیت فشار قلم بر روی صفحه را تا 2 هزار درجه مختلف تشخیص دهد.

پیکسل‌بوک جدید گوگل تنها 10 میلی‌متر ضخامت و 1 کیلوگرم وزن دارد. این یعنی حمل و نقل این دستگاه برای کاربر بی‌نهایت آسان و بدون زحمت خواهد بود. در این دستگاه نه‌تنها از دستیار صوتی گوگل پشتیبانی می‌کند بلکه با استنفاده از دکمه Assistant Key که بر روی کیبرد دستگاه تعبیه شده، کاربر می‌تواند از دستیار هوشمند گوگل به‌راحتی استفاده کند. این دکمه برای مکان های شلوغ مانند کتابخانه و یا مکان‌هایی که امکان صحبت کردن با دستیار وجود دارد، تعبیه شده است.

یک ویژگی فوق‌العاده جذابی که گوگل در این دستگاه به‌کارگرفته، فناوری Smart Tether است. با استفاده از این ویژگی، در مکان‌هایی که اینترنت وای‌فای وجود ندارد، پیکسل‌بوک به صورت اتوماتیک به اسمارت‌فون پیکسل شما متصل خواهد شد و از اینترنت دیتای گوشی پیکسل شما استفاده خواهد کرد. البته امکان غیرفعال کردن این ویژگی نیز مطمئنا وجود خواهد داشت پس هیچ جای نگرانی از این بابت نخواهد بود.

پیکسل‌بوک و قلم استایلوس گوگل از امروز در گوگل استور کشورهای آمریکا، کانادا و بریتانیا قابل پیش‌سفارش هستند. همانطور که در بالا اشاره شد، مدل پایه این دستگاه 999 دلار قیمت دارد و متناسب با قدرت سخت‌افزاری مورد نظر خریدار، قیمت دستگاه نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا