تکنولوژی

پرش توییتر از ۱۴۰ به ۲۸۰ کاراکتر

توییتر برای نخستین بار محدودیت ۱۴۰ کاراکتر این سرویس را افزایش میدهد این شرکت اعلام کرد که این محدودیت را به ۲۸۰ کاراکتر ارتقا میدهد. هدف این است که افراد فرصت بیشتری برای انتشار موضوعات مورد نظر خود در هر توییت داشته باشند. 

فعلا این امکان برای تعداد محدودی از افراد فراهم خواهد بود و سپس برای همه کاربران فعال خواهد شد. 

توییتر خبر افزایش محدودیت کاراکتر خود را در بلاگ این شرکت اعلام کرد و جک دورسی مدیرعامل این شرکت نیز در خود توییتر آن را تایید کرد. توییتر معتقد است که محدودیت ۱۴۰ کاراکتر در زبانهای مختلف تاثیرهای گوناگونی دارد مثلا در زبان ژاپنی به دلیل ساختار این زبان با ۱۴۰ کاراکتر فرصت بیشتری برای یک موضوع در اختیار کاربر قرار میدهد تا مثلا زبان انگلیسی. بر اساس مطالعه توییتر تنها چهاردهم کاربران ژاپنی ۱۴۰ کاراکتر خود را در پست توییتر مورد استفاده قرار دادهاند در حالی که این میزان در زبان انگلیسی ۹ درصد است. 

این مطالعه همچنین نشان میدهد که متوسط هر توییت به زبان ژاپنی ۱۵ کاراکتر است در حالی که این میزان در زبان انگلیسی ۳۴ کاراکتر است. 

بر همین اساس توییتر ظرفیت کاراکتر خود را برای همه زبان ها به جز ژاپنی، چینی و کره ای به ۲۸۰ کاراکتر افزایش میدهد. 

شاید اضافه کردن ۱۴۰ کاراکتر چندان نکته پیچیده و خاصی برای یک سرویس اینترنتی نباشد اما ۱۴۰ کاراکتر توییتر ویژگی اصلی این سرویس و شاید متمایزترین قابلیت توییتر بود که باعث ایجاد مدلی از انتشار محتوا به شکل خلاصه در اینترنت شد. مدلی که به خصوص مورد علاقه بسیار رسانه ها، سیاستمداران وقرار گرفت. محدودیت کاراکتر البته به خصوص برای کاربران زبان فارسی نیز زحمت قابل توجهی ایجاد کرده بود و حتی تعداد کاراکتر آن نسبت به زبان انگلیسی نیز محدودیت بیشتری ایجاد میکرد که کاربران را مجبور میکرد تا تفکرات و موضوعات خود را به صورت چند توییت ( اخیرا با عنوان مجموعه توییت ) منتشر کنند. 

توییتر سالها در برابر تقاضای افزایش کاراکتر مقاومت کرده است. سال گذشته جک دورسی مدیرعامل توییتر گفته بود که ۱۴۰ کاراکتر محدودیت زیبایی است و توییتر این حس ( خوب) را از دست نخواهد داد. رشد استفاده از محتواهای مختلف مثل ویدیو، نظرسنجی، GIF وحالا این شرکت را مجبور کرده در همین محدودیت زیبا تجدید نظر کند. توییتر بهار سال گذشته فایلهای مدیا و سپس منشن کردن دیگران را از شمار کارکترها کنار گذاشت تا فضای بیشتری برای هر توییت فراهم شود اما به نظر می رسد این کافی نبوده است. 

توییتر حالا تغییری هم در مدل شمارش کاراکترها داده به شکلی که شمارشگر از ابتدای نوشتن توییت نمایش داده نمیشود بلکه در هنگام نوشتن ۲۰ کاراکتر انتهایی دیده خواهد شد.

توییتر نمیخواهد همین ۲۸۰ کاراکتر را هم به سرعت اجرایی کند بلکه قرار است با ارزیابی تاثیر آن در زبانهای مختلف آن را عملی کند. 

منبع : آي تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا