تکنولوژی

آموزشی آنلاین فیلمسازی توسط مارتین اسکورسیزی

MasterClass استارت‌آپی است که دوره‌های آموزشی تخصصی در تمام زمینه توسط افراد مشهور و سلبریتی‌ها، ارائه می‌دهد و حالا یک جلسه آموزش فیلم سازی توسط این مرکز ارائه می‌شود که کارگردان معروف، مارتین اسکورسیزی مدرس آن خواهد بود.

تنها با پرداخت 90 دلار، می‌توانید یک کلاس آموزشی با یکی از جنجالی‌ترین و موفق‌ترین کارگردانان جهان در 40 سال اخیر، داشته باشید. David Rogier، مدیر عامل استارت‌آپ MasterClass در گزارشی خبری اعلام کرد:” اسکورسیزی یکی از تاثیرگذارترین فیلم سازان است و این کلاس، فرصتی استثنائی محسوب می‌شود.”

اسکورسیزی اولین فیلمساز بزرگی نیست که توسط MasterClass، دوره ‌آموزشی برگزار می‌کند. تا پیش از این، افرادی از قبیل Warner Herzog کلاسی تحت عنوان “اصول کلاس فیلم سازی” ، Aaron Sorkin کلاس فیلمنامه نویسی و Hans Zimmer کلاس آموزش موسیقی متن فیلم نیز برگزار کردند. بازیگرانی همچون کوین اسپیسی، داستین هافمن و استیو مارتین نیز توسط این مرکز کلاس بازیگری ارائه کرده‌اند.

این دوره، شامل ویدیوهای آموزشی و راهنمایی و تدریس مستقیم توسط شخص اسکورسیزی خواهد بود. در ویدیوی معرفی این دوره که ثبت آن از امروز شروع شده است، اسکورسیزی می‌گوید :” اگر به فیلم سازی به عنوان یک شغل نگاه می‌کنید، این کلاس به در شما نمی خورد اما اگر می‌خواهید داستانی را روایت کنید و دنبال راهی می‌گردید تا به بهترین شیوه آن را روایت کنید، اینجا جای شماست.” در ادامه کلیپ، قسمت‌هایی از بهترین آثار اسکورسیزی نمایش داده می‌شود مانند Taxi، Driver، Casino و Hugo.

طبق گزارش خبری منتشر شده، اسکورسیزی توضیح می‌دهد:” این پروژه هیجان زیادی برایم دارد زیرا فرصتی است تا تجربیات خود خود را به اشتراک بگذارم. این کلاس صرفا دوره‌ای برای آموزش اصول فیلم سازی نیست بلکه نوعی راهنما و فرصت برای هنرجویان جوان محسوب می‌شود تا بتوانند در طی این مسیر، راه خود را پیدا کنند.”

از روی کلیپ تبلیغاتی این کلاس مشخص است که در این دوره قرار نیست فقط کارگردانی آموزش داده شود و به اصول رشته‌های دیگری مانند طراحی صحنه، نویسندگی و تدوین نیز اشاره خواهد شد. 

منبع : آی تی ایران

‫13 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا