تکنولوژی

سقوط سهام اپل پس از عرضه آیفون 8

از صبح روز گذشته، شاهد صف‌های طولانی طرفدارن برای خرید آیفون 8 شرکت اپل در سراسر نیویورک بودیم، با این وجود آمار نشان می‌دهد که ارزش سهام این کمپانی بزرگ دوباره کاهش یافته است. صبح روز گذشته با وجود اینکه آیفون 8 و آیفون 8 پلاس شرکت اپل در اپل‌ استورها عرضه شدند، اما ارزش سهام شرکت اپل در معاملات روز جمعه با 1.5 درصد کاهش به 151.10 دلار رسید. سهام اپل برای سومین ماه متوالی با کاهش همراه شده و به کمترین مقدار خود در چند ماه اخیر رسیده است.

سرمایه‌گذاران معتقدند که فروش آیفون 8 احتمالا تحت تاثیر آیفون 10 قرار گرفته و بسیاری از طرفداران منتظر عرضه آیفون 10 هستند تا ببینند کدام یک ارزش بیشتری برای خرید دارد. مایکل اولسن، تحلیلگر شرکت Piper Jaffray روز گذشته ارزش احتمالی سهام اپل در چند هفته آینده را با کمی افزایش، 196 دلار اعلام کرد. او چند روز پیش ارزش سهام اپل را 190 دلار تخمین زده بود. او در اظهارات خود درباره ارزش سهام اپل گفته که فروش پایین آیفون 8 خیلی اهمیتی ندارد چرا که اکثر علاقه‌مندان آیفون منتظر عرضه رسمی آیفون 10 هستند.

البته این کاهش ارزش سهام شرکت اپل خیلی هم مسئله تازه‌ای نیست. پس از رونمایی از سه آیفون جدید شرکت اپل در تاریخ 12 سپتامبر، سهام این شرکت با کاهش 4.6 درصدی همراه شد که بیشترین سقوط سهام اپل از سال 2013 تا کنون را رقم زد. سپتامبر سال 2013 پس از رونمایی از آیفون 5s و آیفون 5c، سهام این شرکت با کاهش 5.5 درصدی همراه شد و تا زمان عرضه رسمی آنها ثابت باقی ماند. اما پس از عرضه سهام اپل به حالت عادی خود برگشت. بنابراین انتظار افزایش ارزش سهام شرکت اپل پس از عرضه رسمی آیفون 10 دور از انتظار نخواهد بود. البته نکته جالب اینجاست که اینقدر کاهش ارزش سهام اپل آن هم پس از عرضه یک محصول در بازار در تاریخ این کمپانی بی‌سابقه بوده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا