تکنولوژی

شرکت چینی تن‌سنت به دنبال خرید اسپاتیفای

مدت‌ها است که گفته می شود سهام اسپاتیفای قرار ست به صورت عمومی عرضه شود و احتمال می‌رود اولین دور آن هم اوایل سال آینده انجام شود. در این میان به‌تازگی خبر رسیده که شرکت اسپاتیفای پیشنهاد هنگفت یکی از کمپانی‌های بزرگ را رد کرده است. گفته می‌شود کمپانی چینی Tencent با ارزشی معادل 380 میلیارد دلار خواهان به‌خدمت گرفتن اسپاتیفای بوده است.

یکی از منابع نزدیک به این شرکت اعلام کرده کمپانی چینی Tencent به‌منظور توسعه پلتفرم نوپای موزیک خود در خارج از چین و قاره آسیا، قصد داشته سرویس اسپاتیفای را به‌خدمت بگیرد. هنوز مشخص نیست که مذاکرات بین دو شرکت تا پیشنهاد قیمت ادامه پیدا کرده است یا خیر اما با توجه به تصمیم اسپاتیفای در جهت عرضه سهام این شرکت به‌صورت عمومی در سال آینده، بعید می‌دانیم همچین اتفاقی افتاده باشد.

سرویس اسپاتیفای 11 سال پیش کار خود را به عنوان سرویس پخش موسیقی آغاز کرد ودر حال حاضر به‌عنوان بزرگترین و محبوب‌ترین سرویس در این زمینه، بیش از 140 میلیون کاربر فعال دارد که بیش از 60 میلیون نفر از این کاربران هزینه اشتراک ماهانه یا سالانه پرداخت می‌کنند. جدی‌ترین رقیب اسپاتیفای، سرویس اپل موزیک است که حدود 10 سال پیش افتتاح شد. اپل موزیک ژوئیه امسال اعلام کردک که تعداد کاربران پرداخت‌کننده حق اشتراک سرویس اپل موزیک به 27 میلیون نفر رسیده است.

شرکت Tencent که از طریق 3 سرویس پخش موسیقی خود توانسته بیش از 600 میلیون کاربر چینی را جذب کند، قصد دارد فعالیت‌های خود را در خارج از چین و آسیا هم گسترش دهد به‌همین دلیل به‌خدمت گرفتن اسپاتیفای را بهترین راه ممکن می‌داند. اسپاتیفای هم که در حال حاضر در 60 کشور مختلف دنیا استفاده می شود، می‌توانست محدوده کاربران خود را به شکل قابل توجهی گسترش دهد که با رد پیشنهاد این شرکت چینی این فرصت را از دست داد.

از دیگر مشتریان بزرگ اسپلتیفای می‌توان به گوگل و MySpace اشاره کرد. جالب است که اسپاتیفای بارها تلاش کرده که سرویس SoundCloud را به‌خدمت بگیرد که هیچگاه موفق نشده است. شرکت‌ها و سرویس‌هایی که اسپاتیفای در این چند سال به‌خدمت گرفته همگی کوچک بوه‌اند و تنها به‌منظور بهبود تکنولوژی و امکانات سرویس موزیک این شرکت به‌کارگرفته شده‌اند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا