تکنولوژی

وزارت دفاع سوییس هک شد

دولت سوییس در بیانیه‌ای از حملات سایبری به سرورهای وزارت دفاع این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، دولت سوییس روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که سرورهای وزارت دفاع در این کشور هدف حملات سایبری قرار گرفته اند. متخصصان امنیت شبکه و حفاظت اطلاعات در این کشور این حمله سایبری به سرورهای وزارت دفاع را شناسایی کرده اند.

جمهوری فدرال سوییس روز جمعه در بیانیه منتشر شده خود، اعلام کرد که هکرها و مجرمان سایبری در حمله به سرورهای وزارت دفاع این کشور، از بدافزار معروف Turla استفاده کرده اند.

طبق گفته وزارت دفاع سوییس، این بد افزار در بسیاری از حملات دیگری که در جهان انجام گرفته شده، نیز بکار برده می شود.

دولت سوییس از اظهارنظر و انتشار دیگر جزییات مربوط به این حمله سایبری نظیر منبع این حملات و یا اینکه چه میزان از اطلاعات محرمانه این وزارت از دست رفته است، خودداری کرده است.

دولت این کشور هم اکنون بدنبال پیگیری و کشف اطلاعات مربوط به منبع این حمله سایبری است.

بنابر گزارش های منتشر شده، آمار حملات سایبری در سال جاری میلادی ۲۰۱۷، به اوج خود رسیده است و تقریبا می توان گفت هر روز خبرهای آن از گوشه و کنار جهان به گوش می رسد.

بعنوان مثال، سرورهای وزارت خارجه کره جنوبی ۸ هزار و ۲۶۳ بار مورد حمله سایبری قرار گرفته است. همچنین سرورهای وزارت خارجه ایتالیا نیز در سال جاری بارها مورد حملات سایبری قرار گرفته اند. این گونه حملات به وزارت خانه های یک کشور، آسیب ها وخسارات جبران ناپذیری به اطلاعات آن بخش وارد خواهد کرد و متاسفانه آمار و ارقام آن هم رو به رشد است.

بدافزار و جاسوس افزار Turla در سال ۲۰۱۴ میلادی پس از آنکه صدها رایانه نظامی و دولتی در اروپا و خاورمیانه را آلوده و به آنها نفوذ کرد، شناسایی شد و از آن زمان تاکنون نیز اطلاعات محرمانه بسیاری  از وزارتخانه های دولت های جهان را به سرقت برده است.

بسیاری از پژوهشگران و متخصصان حفاظت اطلاعات و امنیت شبکه و همچنین کارشناسان شبکه درغرب بر این باورند که در این بدافزار ردپای دولت روسیه به چشم می خورد.

این در حالیست که هفته پیش جمعی از وزرای دفاع اتحادیه اروپا در یک مانور با شبیه ‌سازی حمله سایبری به این اتحادیه علیه ساختاری نظامی آن و استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای انتشار اخبار دروغ، در پایتخت استونی شرکت کرده بودند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا