تکنولوژی

چه بر سر آیفون 9 آمده است؟

همانطور که می‌دانید اپل در مراسم دیشب که در کوپرتینو برگزار شد، از «آیفون ایکس» رونمایی کرد. این پرچمدار جدید و بی‌نظیر اپل چند هفته پس از عرضه «ایفون8»، یعنی اواخر سپتامبر به بازار عرضه خواهدشد. اپل در این مراسم اعلام کرد که نام اصلی آیفون ایکس در اصل «آیفون 10» خواهد بود چرا که این آیفون در اصل تداعی کننده 10 سال حضور قدرتمند اپل در رده برترین اسمارت‌فون‌های جهان است. ضمنا در مراسم دیشب از آیفون 8 هم رونمایی شد و به این نتیجه می‌رسیم که در این میان کلا از آیفون 9 چشم پوشی شده است. حال تکلیف آیفون 9 مجهول چیست؟

با توجه به مراسم دیشب، نسخه «اس» حداقل برای امسال از روی آیفون حذف شده است که دلیل آن هم خیلی عجیب نیست. سامسونگ چند ماه پیش از گلکسی اس8 رونمایی کرد و 15 سپتامبر هم گلکسی نوت 8 را به‌بازار عرضه خواهد کرد. با توجه به این دو رقیب اصلی اپل در این بخش، به‌نظر هم می‌رسید استفاده از نام‌های «7اس» و«7اس پلاس» خیلی مناسب این رقابت نباشد و استفاده از عدد 8 برای آیفون‌های جدید را می‌توان یک ترفند زیرکانه و کاملا هوشمندانه از سوی اپل دانست. حال باید دید برنده رقابت بین 8‌های پرچمدار اپل و سامسونگ کدام یک خواهد بود.

استفاده از نام آیفون ایکس در تصاویر معرفی آیفون هم می‌تواند در منحصر به‌فرد کردن این آیفون در مقایسه با آیفون 8 و دیگر رقبا هم بسیار تاثیر گذار باشد. با اینکه تیم کوک در مراسم دیشب این آیفون را با نام آیفون 10 معرفی کرد، اما همانطور که در تصاویر تبلیغاتی می‌بینیم، نام این اسمارت‌فون همان آیفون ایکس نوشته شده است و این اختیار را به طرفداران داده که آن را با همان نام آیفون ایکس که بسیار منحصر به‌فرد است، صدا کنند.

این ترفند در گذشته توسط مایکروسافت هم با معرفی ویندوز 10 اجرا شده بود. این حرکت مایکروسافت بیشتر از همه کاربران ویندوز 7 را که علاقه زیادی به ارتقاء سیستم عامل خود به ویندوز 8 نداشتند به نصب و استفاده از ویندوز 10 ترغیب می‌کرد. کاربران هم وقتی دیدند که به آسانی می‌توانند ویندوز خود را از 7 به 10 آپگرید کنند، سریعا این کار را انجام دادند و مایکروسافت بدون عرضه ویندوز9، موفق شد ویندوز 10 را به محبوبیت فراوانی برساند. حال اپل هم دقیقا از همین ترفند برای تشویق کاربران و طرفداران آیفون استفاده کرده است و انتظار می‌رود به موفقیت چشم‌گیری در این بخش دست پیدا کند. احتمالا این اقدام اپل در نام‌گذاری متفاوت آیفون‌ها در سال‌های آینده جذاب‌تر هم می‌شود و گمان می‌رود سال آینده شاهد رونمایی از آیفون 8اس یا آیفون9 و یا حتی آیفون «ایکس اس» باشیم.

 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا