تکنولوژی

تمام احتمالات و انتظارات از کنفرانس امشب اپل

امشب شب مهمی است، چراکه ساعت 9 شب قرار است در سالن استیو جابز اپل پارک، کنفرانس سالانه اپل برگزار شود و مهم‌تر از همه اینکه بالاخره آیفون جدید اپل (آیفون ایکس) رونمایی خواهد شد.

در چند ماه اخیر شایعات مختلفی از قبیل تصاویر و حتی نام آیفون‌های جدید منتشر شد. اواخر هفته گذشته و پس از لو رفتن حجم زیادی از کدهای شرکت اپل، به‌نظر می رسد که به احتمال زیاد نام آیفون‌هایی که قرار است امشب معرفی شوند آیفون8، آیفون8 پلاس و آیفون ایکس باشند. در این گزارش به تمام محصولات و ویژگی‌هایی را که انتظار می‌رود امشب از آنها رونمایی شود اشاره کنیم.

آیفون

امشب قطعا از 3 آیفون رونمایی خواهد شد. ایفون8، آیفون8 پلاس و آیفون ایکس. دو آیفون اول نسخه جدید آیفون‌های سال گذشته هستند. اما آیفون ایکس که گفته می‌شود به بهانه سالگرد 10 سالگی آیفون معرفی خواهد شد، از لحاظ قیمت گذاری از دو آیفون دیگر کمی (شاید هم خیلی) گران‌تر خواهد بود. گفته می شود قیمت آیفون ایکس بین 1000 تا 1200 دلار خواهد بود. یکی از دلایل اصلی این اختلاف قیمت هم گران بودن پنل‌های نمایشگر اولد به‌کار رفته در این دستگاه است که توسط سامسونگ تهیه شده است. گفته شده که اپل برای هر پنل حدود 125 دلار به سامسونگ پرداخت کرده است.

معرفی آیفون در رنگ‌های جدید که احتمالا برنز هم یکی از این رنگ‌ها خواهد بود و اینکه به‌دلیل کمبود پنل‌های اولد، احتمالا عرضه آیفون ایکس در مقایسه با آیفون8 با کمی تاخیر صورت می‌گیرد.

صفحه نمایش آیفون هم یکی از اخباری است که در چند ماه اخیر شایعات زیادی راجع به آن شنیده شده است. گفته می‌شود آیفون جدید در قسمت جلو به شکل تمام صفحه و بدون هرگونه حاشیه‌ای طراحی شده است. در قسمت پشتی دستگاه هم از دو دوربین که در حالت عمودی قرار گرفته‌اند استفاده خواهد شد.

تشخیص چهره

احتمالا آیفونی که امشب معرفی می‌شود یکی از انقلابی‌ترین آیفون‌های دوران خواهد بود چراکه به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد به‌جای دکمه هوم از سنسور تشخیص چهره در این دستگاه استفاده کند. طبق گزارش‌ها، سنسورهای تشخیص چهره آیفون می‌توانند عمق تصویر و چهره را به‌خوبی تشخیص دهند به‌همین دلیل امکان گول زدن این سنسورها بسیار کم خواهد بود و این به‌معنی امنیت بیشتر است.

کیت واقعیت افزوده ARKit

امشب اپل در بخش واقعیت افزوده حرف‌های زیادی برای گفته خواهد داشت. گفته می‌شود اپل امشب از هدست واقعیت افزوده خود رونمایی خواهد کرد که احتمال آن بسیار کم است اما باید منتظر شگفتی‌های واقعیت افزوده در آیفون‌های جدید باشیم چرا که دموهای اخیر اپل این نوید را به طرفداران داده‌اند.

اپل واچ

اخبار و جزئیات زیادی راجع به اپل واچ برای مراسم امشب منتشر نشده و احتمال اینکه از اپل واچ جدید رونمایی شود بسیار کم است اما این احتمال هم وجود دارد که اپل از اپل واچ با پشتیبانی از شبکه LTE رونمایی کند. گفته می‌شود با استفاده از این ساعت هوشمند، وابستگی کاربران به آیفون بسیار کمتر از گذشته خواهد شد و کاربران برای استفاده از بسیاری از ویژگی‌های این اسمارت‌واچ دیگر نیازی به آیفون خود نخواهند داشت.

اپل تی‌وی

اپل تی‌وی با قابلیت پخش 4K یکی از احتمالاتی است که برای مراسم امشب درنظر گرفته شده است. گفته می‌شود این دستگاه با بهره‌مندی از پردازنده A10X و 3گیگابایت رم قادر است محتوای 4K را که قرار است از آیتونز استور منتشر شوند را پخش کند.

هوم پاد

در مراسم چند ماه پیش اپل، چشم انداز کلی از هوم‌پاد اپل به علاقه‌مندان نشان داده شد حال احتمال می‌دهیم در این مراسم از جزئیات و ویژگی‌های بیشتری از این اسپیکر هوشمند پرده‌برداری شود.

ایرپاد

اگر اپل منصفانه برخورد کند، باید در مراسم امشب از نسخه جدید و ارتقاء یافته ایرپادها رونمایی کند. شایعات نشان می‌دهند در صورت رونمایی از نسخه جدید ایرپادها، احتمالا پایه شارژر آن به چراغ‌های نشانگر شارژ مجهز خواهد شد. ایجاد تغییرات ظاهری و افزایش ظرفیت باتری در ایرپاد هم از دیگر انتظارات طرفداران از اپل برای مراسم امشب است.

در پایان احتمال می‌رود تاریخ دقیق رونمایی از آی‌او‌اس 11، نسخه جدید مک‌ اواس و جزئیاتی بیشتری از مک پرو جدید در این مراسم مطرح شوند.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا