تکنولوژی

2 میلیارد بازدید روزانه ایرانیان از کانال‌های تلگرام

مرکز شورای عالی فضای مجازی گزارشهای آماری را از میزان بازدید و تعداد پست‌های منتشر شده در کانال‌های تلگرام منتشر کرده است.

گزارش شورا یک گزارش اینتراکتیو است یعنی میتوان با جابه جا کردن تاریخ‌ها اطلاعات جزیی‌تری از این شبکه پرطرفدار ونحوه استفاده کاربران از آن دریافت کرد. از این گزارش می‌توان اطلاعات مختلفی را نتیجه گرفت مثلا نمودار انتشار مطلب در تاریخ 11 شهریور نشان میدهد که ساعتهای 22 و 23 بیشترین تعداد مطلب در تلگرام منتشر می‌شود.  میزان انتشار مطلب در این ساعتهای شب به 200 تا 250 هزار مطلب می‌رسد. در طول روز میزان انتشار مطلب درتلگرام از 160 هزار مطلب تجاوز نمی‌کند. کمترین مطالب در طول روز در بین ساعت‌های 3 تا 6 صبح منتشر می‌شود که تعداد مطالب به حدود 21 هزار پست در ساعت 5 صبح می‌رسد. 

تعداد کانال‌های تلگرام بر اساس این گزارش چیزی نزدیک به 600 هزار است که با توجه به اطلاعات موجود از اواخر مرداد تا به امروز تغییر چندانی در آن شاهد نیستیم. از این تعداد حدود 238 هزارکانال در طول روز به روز شده‌اند. 

همچنین نمودار دیگری نشان دهنده این است که روزانه 3 میلیون مطلب در کانال‌های تلگرام منتشر می‌شود و متوسط تعداد مطلب برای هر کانال بین 12 تا 13 مطلب است. 

تعداد بازدید از مطالب کانال‌ها به دو میلیارد بازدید در هر روز می‌رسد و متوسط بازدید مطالب برای هر نفر بین 68 تا 71 مطلب طی پنج روز اخیر در نوسان بوده است. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا