تکنولوژی

توضیح فنی وزیر درباره بهبود پینگ و جیتر در بازی‌های کامپیوتری

آذری جهرمی وزیر ارتباطات در یک  پست اینستاگرامی از  بهبود ارتباط کاربران ایرانی در هنگام بازی با برخی بازی‌های کامپیوتری خبر داده است. وزیر ارتباطات در این پست که مخاطب آن قشر جوان علاقه‌مند به بازی‌های رایانه است  دو مفهوم فنی مهم در بازی آنلاین را را مورد توجه قرار داده یعنی پینگ ( PING ) و جیتر ( Jitter )  . جهرمی توضیح می‌دهد که افزایش پینگ یا میزان Latency بخشی به مسیر بین‌الملل و بخشی نیز به اپراتور اینترنتی مربوط می‌شود همچنین در مورد جیتر نیز هم مسیربودن لینک‌های رفت وبرگشت از اهمیت برخوردار است. 

به گفته جهرمی اتصال مستقیم به چهارشرکت والو، ریوت، بلیزارد و گیم فورج  باعث شده میزان Ping بین‌الملل با این شرکتها به ۸۰ میلی‌ثانیه کاهش بیابد که ۵۰ درصد بهتر از قبل است. ( در Ping هرچقدر میزان تاخیر عدد کمتری باشد سرعت بهتری در دسترس کاربر است) .جهرمی همچنین از بهبود جیتر خبر می‌دهد هرچند درادامه این مدل را راه حل موقت برای این موضوع عنوان می کند و میگوید که راه حل اصلی مذاکره با شرکتهای مذکور برای انتنقال سرور گیم شرکتهای محبوب به داخل کشور است موضوعی که به گفته جهرمی مذاکرات آن شروع شده است. 

وزیر ارتباطات در کنار این به بازی‌های رایانه‌ای تولید شده در داخل کشور اشاره می‌کند و اینکه هم کاربران و هم دولت باید این بخش را هم حمایت کنند تا به گفته وی روزی  شاهد پیشرفت صنعت بازی ایرانی در سطح دنیا نیز باشیم.

جهرمی همچنینن با اشاره به درخواست متعدد برای رفع فیلتر برخی بازی‌های کامپیوتری  با معرفی این لینک از کاربران خواسته تا درخواست‌های خود را در  در تارنمای کارگروه تعیین مصادیق جرائم رایانه ای . 

اما صحبت‌های فنی وزیر ارتباطات به این موارد ختم نمی شود او به کاربران توصیه می‌کند که اینترنت موبایل مناسب بازی‌های آنلاین نیست و بهتر است که از سرویس‌های خانگی برای این موضوع استفاده شود. دلیل این موضوع از نظر مدیر سابق شرکت زیرساخت این است که میزان تاخیر مودم یا گوشی موبایل تا نزدیک‌ترین دکل مخابراتی به طور متوسط سی میلی ثانیه است و از نظر جیتر هم تضمین مناسبی وجود ندارد. به گفته جهرمی این موضوع محدودیت خاص موبایل در ایران نیست بلکه به محدودیت‌های تکنولوژی موبایل مرتبط می‌شود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا