تکنولوژی

اولین ساعت فیت‌بیت معرفی شد

شرکت فیت‌ بیت (Fitbit) با معرفی ساعت آیونیک «Ionic» رسما وارد رقابت با شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌واچ شد. با اینکه فیت ‌بیت در زمینه تولید ساعت‌های هوشمند فیتنسی شهرت دارد اما از آنجایی که این محصول جدید از اپلیکیشن‌های مختص ساعت‌های هوشمند هم پشتیبانی می‌کند، بنابراین اولین ساعت هوشمند رسمی شرکت با کاربری مشابه ساعت‌های هوشمند دیگر شرکت‌ها محسوب می‌شود.

سخت‌افزار و نمایشگر

بدنه آیونیک از آلومینیوم سبک ساخته شده و همانند آیفون‌های شرکت اپل، خطوط آنتن نیز بر روی بدنه این اسمارت‌واچ هم دیده می‌شود که وظیفه دریافت و انتقال امواج جی‌پی‌اس، بلوتوث و وای‌فای را برعهده دارند. فیت‌بیت ادعا می‌کند که با استفاده از تکنولوژی نانو موفق شده از پلاستیک و فلز به‌طور همزمان در ساخت بدنه این ساعت استفاده کند. این تکنیک عموما در ساخت اسمارت‌فون‌ها استفاده می‌شود. بخش پشتی ساعت هم به‌شکل مخروطی طراحی شده تا سنسورهای تعبیه شده در ساعت به‌راحتی با مچ دست شما در تماس باشند. در سمت راست ساعت 2 دکمه و در سمت چپ هم یک دکمه مشاهده می‌شود. آیونیک در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و نارنجی تولید خواهد شد.

با اینکه حاشیه اطراف نمایشگر ionic نسبتا زیاد است اما نمایشگر آیونیک با زیبایی و ظرافت بالایی طراحی شده است. فیت‌بیت جزئیات زیادی را راجع به مشخصه‌های نمایشگر این ساعت اعلام نکرده اما نتایج بررسی‌ها نشان از رزولوشن بالای نمایشگر آیونیک و قابلیت نمایش رنگ ‌ها به‌شکل زنده دارد. یکی از مشخصه‌های نمایشگر این دستگاه که شرکت از آن نام برده، روشنایی صفحه تا 100 نیتس است که حتی در تابش مستیقیم نور خورشید نیز می‌تواند جزئیات را با کیفیت قابل قبولی نمایش دهد.

سیستم‌عامل و قابلیت‌ها

ساعت فیت بیت قادر است نوتیفیکیشن‌های گوشی شما را نمایش داده و موزیک‌هایتان را پخش و کنترل کند. در این اسمارت‌واچ از سیستم جی‌پی‌اس پیشرفته استفاده شده و همچنین در مقابل نفوذ آب نیز کاملا مقاوم طراحی شده است. نکته جالب در مورد آیونیک سیستم‌عامل جدیدی است که فیت بیت برای اولین بار بر روی آن استفاده کرده است و قرار است در محصولات آینده شرکت نیز از همین سیستم‌عامل استفاده کند. این سیستم‌عامل از اپلیکیشن‌های مختص اسمارت‌واچ موجود در بازار هم پشتیبانی می‌کند.

جی‌پی‌اس داخلی و پیشرفته آیونیک به‌منظور دنبال کردن تحرکات فیزیکی کاربر از جمله دوندگی و دوچرخه سواری بدون نیاز به گوشی طراحی شده است و فیت‌ بیت معتقد است که سیستم جی‌پی‌اس به‌کار رفته در این ساعت از تمامی سیستم‌های جی‌پی‌اس به‌کار رفته در اسمارت‌واچ‌های بازار دقیق‌تر عمل می‌کند. سیستم تشخیص دوندگی جدید این ساعت می‌تواند زمان آغاز، پایان و مدت زمان دوندگی شما را با دقت بالایی اعلام کند. همانند دیگر محصولات شرکت فیت‌بیت، آیونیک هم از سیستم اتوماتیک نظارت بر خواب کاربر بهره می‌برد.

باتری

ادعای فیت ‌بیت در این زمینه بسیار عجیب و در عین حال شگفت‌انگیز است. این شرکت گفته که آیونیک می‌تواند در حالت طبیعی تا 4 روز و در حالت استفاده از جی‌پی‌اس تا 10 ساعت دوام بیاورد و درصورتی که این ادعا حقیقت داشته باشد، باید اعتراف کنیم که عملکرد فیت بیت در این زمینه فوق‌العاده بوده است.

قیمت ساعت فیت بیت که قرار است اکتبر امسال عرضه شود، 299.5 دلار خواهد بود که گران‌ قیمت‌ترین دیوایس شرکت فیت ‌بیت نیز محسوب می‌شود. قیمت ionic از اپل واچ سری 1 بالاتر و از اپل واچ سری 2 کمتر است.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا