تکنولوژی

با اسکایپ در لحظه برنامه‌نویسی کنید

مایکروسافت در حال رونمایی از یک ویژگی جذاب برای اپلیکیشن اسکایپ است که مطمئنا باعث خوشحالی بسیاری از کاربران خواهد شد.

این شرکت قصد دارد بخش کدنویسی (Code editor) را هم به برنامه اسکایپ اضافه کند. این بخش به کاربران این امکان را می‌دهد که در حین مکالمه بتوانند برنامه‌نویسی هم انجام دهند. این ویژگی جدید اسکایپ از 7 زبان برنامه‌نویسی مختلف از جمله، C،C++، C#، جاوا، جاوا اسکریپت، پیتون و روبی (Ruby) پشتیبانی می‌کند. همچنین با استفاده از این ویژگی امکان تست و اجرای لحظه‌ای کدهای نوشته‌شده هم وجود دارد.

مایکروسافت این ویژگی را به‌ویژه برای مصاحبه‌هایی که در آن باید توانایی‌های برنامه‌نویسی فرد مصاحبه‌شونده آزمایش شود، معرفی کرده است. با این حال از این ویژگی می‌توان در موارد مختلفی استفاده کرد و تنها محدود به یک موقعیت خاص نمی‌شود. برای مثال می‌توانید یک خط برنامه‌نویسی ساده را با استفاده از این ویژگی برای همکار یا دوستتان ارسال کنید. البته این ویژگی فعلا در اپلیکیشن دسکتاپ اسکایپ قابل استفاده نیست و تنها با استفاده از نسخه وب این برنامه که از طریق گوگل کروم و و مایکروسافت اج قابل دسترسی است، می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید.

البته اسکایپ به‌تازگی تست نسخه جدید و مدرن این برنامه برای سیستم‌عامل ویندوز و مک را آغاز کرده که گفته می‌شود بر اساس تکنولوژی‌های مدرن وب طراحی شده است. پس می‌توان انتظار داشت که ویژگی “برنامه‌نویسی لحظه‌ای” در آینده بسیار نزدیک به نسخه دسکتاپ این برنامه محبوب هم اضافه شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا