اختصاصیتکنولوژیموبایل

نقد و بررسی اختصاصی سامسونگ J3

جولای امسال بود که سامسونگ نسخه جدید اسمارت‌فون میان‌رده خود با نام J3 2017 از سری گوشی‌های گلکسی را معرفی کرد. از آنجایی که علاوه بر پرچمدارهای سامسونگ گوشی‌های سطح متوسط این شرکت هم از طرفداران زیادی برخوردار هستند، سامسونگ هم تصمیم گرفت نسخه 2016 این گوشی را با کمی تغییرات در بخش فنی و البته طراحی در سال 2017 و البته با قیمت نسبتا مناسب روانه بازار کند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی و عملکرد این گوشی را تحلیل و بررسی کنیم.

سخت‌افزار و سیستم عامل

با توجه به‌اینکه گلکسی جِی 3 یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود بنابراین نباید انتظار به‌کارگیری سخت‌افزار قدرتمند مشابه پرچمداران سامسونگ در این گوشی را داشت. این اسمارت‌فون با ارتقاء خیلی کم نسبت به مدل پارسال به چیپست مدل اکسینوس 7570 Quad و پردازنده چهارهسته‌ای 1.4 گیگاهرتزی Cortex-A53  مجهز شده است. ضمنا 1.5 گیگابایت حافظه رام و 16 گیگابایت حافظه داخلی برای جی 3 انتخاب شده است. البته خریداران از طریق درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی می‌توانند حافظه داخلی را به‌طور دلخواه تا 256 گیگابایت ارتقاء دهند. خوشبختانه گلکسی جی‌3 به سیستم‌عامل اندروید 7 (نوگت) مجهز شده و کاربران با خیال راحت می‌توانند برنامه‌ها و بازی‌های جدید را بر روی این گوشی بدون استرس اجرا کنند.

صفحه نمایش

جی 3 در بخش نمایشگر به صفحه‌نمایش 5 اینچی720p  با رزولوشن 720  × 1280  و تراکم 294 پیکسل بر هر اینچ  و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ مجهز شده که نسبت به نسخه 2016 خود تغییری نداشته است. در ضمن نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی نیز حدود 68.5% اعلام شده است که برای یک میان‌رده آمار قابل قبولی است.

دوربین و باتری

نکته عجیب درباره نسخه 2017 این گوشی اینکه دوربین جی 3 نسبت به مدل 2016 خود کمی ضعیف‌تر ساخته شده است. نسخه 2016 این محصول از دوربین اصلی 8 و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی بهره می‌یرد اما مدل 2017 این محسول به لنز پشتی 5 مگاپیکسلی و لنز سلفی 2 مگاپیکسلی تنزل درجه پیدا کرده است. ضمنا دوربین این گوشی قادر است با رزولوشن 1080 و با سرعت 30 فریم بر ثانیه نیز فیلمبرداری کند. البته در بخش دوربین هیچگاه نمی‌توان به اعداد و ارقام روی کاغذ اتکا کرد و در ادامه کیفیت دوربین این محصول را در عمل مورد آزمایش قرار خواهیم داد. یکی از نقاط قوت‌ این گوشی را می‌توان باتری لیتیومی 2600 میلی‌آمپری دانست که نسبت به مدل قبلی خود بدون تغییر باقی مانده اما با توجه به نمایشگر و تراشه‌ی کم‌مصرفی که برای این گوشی در نظر گرفته شده، این مقدار باتری برای تامین انرژی گلکسی جی 3 مناسب به‌نظر می‌رسد. ناگفته نماند که جی‌3 148گرم وزن و 8.6 میلی‌متر ضخامت دارد.

*تصاویر پایین با گلکسی j3 pro توسط آی‌تی‌ایران گرفته شده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

‫694 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا