تکنولوژی

خرج میلیاردی گوگل برای باقی ماندن در آیفون

طبق گفته یک گزارش تحلیلی ازBernstein analyst A.M. Sacconaghi Jr. ، گوگل احتمالا امسال برای باقی ماندن به عنوان موتور جستجوی اصلی در محصولات شرکت اپل، مبلغ 3 میلیارد دلار به این شرکت خواهد پرداخت. مقاله‌ای که به تازگی توسط Bernstein منتشر شده، عنوان می‌کند که گوگل در سال 2014 نیز مبلغ 1 میلیارد دلار به همین دلیل به اپل پرداخت کرده بود. به علاوه، هزینه پرداختی Licensing Fees توسط گوگل، بخش اعظمی از سرویس تجاری اپل-Apple Services Business را تشکیل می‌دهد.

اپل مدت‌هاست که توسعه سرویس‌های بخش تجاری خود را در اولویت قرار داده و این قسمت با سرعت زیادی در حال رشد است و تحلیل گران پیش‌بینی می‌کنند، این بخش از اپل به زودی به بزرگی شرکتی مانند Fortune 500 خواهد رسید.  Bernsteinمی‌گوید:” طبق اسناد و شواهد موجود، گوگل در سال 2014، مبلغی حدود 1 میلیارد دلار به اپل پرداخت کرد و پیش بینی می‌کنیم که امسال پرداختی گوگل به اپل مبلغی حدود 3 میلیارد دلار باشد. با در نظر گرفتن اینکه تمام این مبلغ پرداختی شرکت گوگل، برای اپل سود به همراه دارد، گوگل نیز ممکن است 5 درصد حق استفاده از سرویس خود روی دستگاه‌های اپل و 25 درصد از رشد دو ساله OP اپل را دریافت کند.”

در حال حاضر، تقریبا نیمی از در آمد جستجوی موبایلی گوگل، از طریق دستگاه‌های اپل تهیه می‌شود و به همین دلیل گوگل نمی‌خواهد ریسک از دست دادن چنین منبع عظیمی از کاربران خود را از دست بدهد. شرکت گوگل هم شناخته شده ترین موتور جستجو در دنیاست و شرکتی مانند اپل قطعا نمی‌خواهد جای آن را موتور جستجوی دیگری تعویض کند.

در هر صورت، این معامله ظاهرا یه موقعیت بُرد-بُرد برای هر دو شرکت محسوب می‌شود.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا