تکنولوژی

ایلان ماسک : هوش مصنوعی از کره شمالی هم خطرناک‌تر است

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا روز جمعه به خطرات قابل توجه و روزافزون هوش مصنوعی اشاراتی داشت.

او در توییتر خود نوشت: “اگر نگران هوش مصنوعی نیستید، بهتر است نگران باشید چرا که هوش مصنوعی به‌مراتب خطراتی خیلی بیشتری نسبت به کشور کره شمالی برای بشریت خواهد داشت.” او این توییت را چندی پس از افتتاح استارت‌آپ 1 میلیارد دلاری جدید خود یعنی OpenAI انجام داد. ربات این استارت‌آپ در تورنمنت بازی‌های رایانه‌ای روز جمعه شب موفق شد بسیاری از گیمرهای معروف دنیا را با استفاده از هوش مصنوعی خود شکست دهد.

ماسک گفته که این ربات اولین ربات دنیا است که موفق شده قدرتمندترین افراد دنیا در زمینه بازی و یا ورزش را شکست داد به همین دلیل سریعا درباره افزایش روزافزون هوش و قدرت هوش مصنوعی در دنیای انسان‌ها هشدار داد. او معتقد است که رشد هوش مصنوعی در جهت حفظ امنیت انسان‌ها باید شدیدا کنترل شود.

او در توییتی دیگر گفت: “هیچ کس محدود شدن و تحت نظارت قرار گرفتن را دوست ندارد اما از قدیم هرچه که باعث تهدید بشریت بوده توسط انسان‌ها تحت نظارت قرار گرفته و هوش مصنوعی هم از این قاعده مستثنا نیست و باید قوانین سختگیرانه‌ای برای کنترل آن وضع شود.”

مدیرعامل شرکت تسلا و SpaceX سال 2016 هم هشدار داد که اگر هوش مصنوعی تحت نظارت قرار نگیرد ممکن است انسان‌ها تبدیل به گربه‌های خانگی هوش مصنوعی و ابر کامپیوترها بشوند. او در جریان مراسم Vox Media در سال 2016 گفت: “اگر بتوانیم یک رابط کاربری عصبی (ذهنی) با پهنای باند بالا خلق کنیم، می‌توانیم خود را از سلطه‌ی هوش مصنوعی در آینده نجات دهیم.” گفته می‌شود محققین و دانشمندان در حال تحقیق و ساخت چنین سیستم عصبی هستند.

منبع : آ‌ی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا