تکنولوژی

جک دورسی : من هم بیت کوین خریده‌ام

اگر شما هم درباره “بلاک چین” Blockchain و پول‌های مجازی زیاد شنیده‌اید اما هنوز از کارایی‌های دقیق آن اطلاع کافی ندارید هیچ اشکالی ندارد چون دیگر افراد هم همچین حسی دارند. جک دورسی مدیرعامل توییتر و شرکت Square معتقد است که پلتفرم Blockchain می‌تواند یکی از مهم‌ترین کلیدهای حل مشکلات مالی در آینده ما باشد. او می‌گوید که این پلتفرم درحال حاضر برای انجام فعالیت‌های حسابداری و به‌کارگرفته می‌شود اما پتانسیل ورود به زمینه‌های متعددی در آینده نزدیک را دارد.

بلاک چین اغلب برای انجام تراکنش‌های مالی امن استفاده می‌شود. بلاک چین را می‌توان پایه اصلی تراکنش‌های مالی دانست و موارد استفاده از آن نیز تقریبا مشابه نرم‌افزارها و وبسایت‌های مختص تراکنش مالی است که امروزه اکثر کاربران از آنها استفاده می‌کنند.

اما دورسی تعریفی فراتر از این کاربردها را برای بلاک چین به‌کار می‌برد. او معتقد است با استفاده از بلاک چین می‌توان در شبکه‌هایی که اعتماد و امنیت کافی وجود ندارد، به‌راحتی مبالغ مختلف را بدون هیچ دردسری و با اطمینان کامل جابجا کرد. او می‌گوید که در حال حاظر مشکلات زیادی وجود دارند که باید آنها را حل کنیم و البته مسائل مالی هم جزء همین مشکلات محسوب می‌شوند.

با این حال با وجود تکنولوژی بلاک چین باز هم نمی‌توان تمام بار و مشکلات فعلی را بر روی دوش آن گذاشت. دورسی می‌گوید که بسیاری از افراد می‌خواهند از سیستم بلاک چین در تمامی زمینه‌ها استفاده و تمامی مشکلات موجود را حل کنند. دقیقا به همان شکلی که امروزه می‌خواهیم تمام مشکلاتمان را با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی حل کنیم. من معتقدم که باید با عمق بیشتری به مسائل نگاه کنیم. برای مثال امروزه مشکلات اصلی مردم چیست؟ تکنولوژی چگونه می‌تواند این مشکلات را حل کند یا حداقل حواسشان را از این مشکلات پرت کند؟

دورسی همچنین درباره “بیت کوین” نیز اظهار کرد. پلتفرم Square از سال 2014 تا به‌امروز از سیستم بیت کوین استفاده می‌کند. او اعتراف کرد که حتی خودش در بیت کوین سرماه‌گذاری کرده البته تعداد دقیق بیت کوین‌های خود را اعلام نکرد. او می‌گوید یکی از جالب‌ترین موضوعاتی که اخیرا با آنها مواجه شده این است که بسیاری از دوستان و آشنایان که خیلی از تکنولوژی سر در نمی‌آورند به‌دنبال یادگیری و سرمایه‌گذاری در بیت کوین هستند. او گفت: “من اهل ایالت میسوری هستم و دوستان و آشنایان زیادی دارم که با تکنولوژی‌های جدید اصلا سر و کار ندارند. در تعطیلات یکی از سوالاتی که بسیاری از این افراد از من می‌پرسیدند درباره نحوه کار با بیت کوین بود. زمانی که از آنها درباره دلیلشان برای استفاده از بیت کوین پرسیدم، در پاسخ گفتند که فکر می‌کنند با خرید بیت کوین می‌‌توانند به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن ثروتمند شوند و در اصل آن را طلای دیجیتال می‌دانستند.

دورسی در ادامه مصاحبه خود نیز درباره خطرات و مشکلات سرمایه‌گذاری در سرویس‌های دیجیتالی امروزی که با سرمایه‌گذاری در بازارهای سهام سنتی تفاوت دارند نیز صحبت کرد.

منبع : آ‌ی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا