تکنولوژی

کنترل هدست واقعیت مجازی با دستورات ذهنی

با اینکه هنوز با آینده که در آن بتوانیم بازی‌ها را با دستورات مغزمان و بدون دست اجرا کنیم، فاصله داریم اما شرکت Neurable موفق شده بشر را چند قدم به این هدف نزدیک‌تر کند. این شرکت اخیرا هدستی آزمایشی را رونمایی کرد که در آن مغز کاربر وظیفه کنترل بازی‌های واقعیت مجازی را در اختیار دارد. این دستگاه بر روی یک هدست واقعیت مجازی HTC Vive نصب شده و از سیگنال‌های مغز کاربر برای حرکت و ایجاد عکس‌العمل دربازی استفاده می‌کند. در بازی (Awakening) که برای آزمایش این دستگاه استفاده شد، کاربر از دستورات مغزی برای خروج از آزمایشگاه استفاده می‌کند و حتی برای مبارزه با ربات‌ها هم دیگر نیازی به استفاده از دسته‌های پلاستیکی ندارد.

در حال حاضر بازی‌ها اولین اهداف استفاده از این تکنولوژی محسوب می‌شوند اما شرکت قول داده که این تکنولوژی را تا سال 2018 به مسابقات VR نیز وارد کند. ضمنا این دستگاه نیز باید کمی کوچکتر و صاف‌تر طراحی شود و احتمالا ظاهر فعلی این دستگاه به‌زودی تغییر خواهد کرد.

به‌ هر حال واضح است که این کمپانی اهداف بزرگی را در سر دارد و معتقد است که کنترل بازی‌ها از طریق دستورات ذهنی انقلابی بزرگ در عرصه واقعیت مجازی ایجاد خواهد کرد. اگر این پروژه با موفقیت انجام شود، بسیاری از سختی‌های فعلی هدست‌های VR هم از بین می‌رود. برای مثال در حال حاضر انجام برخی از کارها مانند تایپ کردن با هدست‌های واقعیت مجازی بسیار مشکل است چرا که شخص توانایی دیدن بدن خود را ندارد و این دستگاه می‌تواند در این زمینه تا حد زیادی به‌کاربران کمک کند. البته نمی‌توان تضمین کرد که این تکنولوژی می‌تواند (به‌زودی) جایگزین دسته‌های بازی در هدست‌های واقعیت مجازی شوند اما نوید آینده‌ای را می‌دهد که در آن بازی‌های واقعیت مجازی بدون دردسر و تنها با دستورات مغزی کنترل می‌شوند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. هههههههه این فیلترینگ هوشمند ،،مارو بدبخت کرد ،به جای این برید به فکر کارهای دیگر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا