تکنولوژی

ممنوعیت استفاده از پهپادهای DJI توسط ارتش آمریکا

طبق بیانیه منتشر شده در s UAS News، ارتش آمریکا به صورت فوری استفاده از پهپادهای DJI را متوقف خواهد کرد. در این بیانیه آمده است:” به دلیل افزایش خبرهای مرتبط با آسیب پذیری سایبری بالای محصولات DJI، دستور داده می‌شود که ارتش آمریکا استفاده از تمام محصولات این شرکت را متوقف کند.” در این بیانیه به محصولات مختلفی اشاره شده از جمله کامپیوترهای کنترل پرواز، دوربین‌ها،رادیوها، باتری‌ها، کنترل کننده‌های سرعت، یونیت‌های GPS، ایستگاه‌های کنترل دستی و هر دستگاه دیگری که به نرم افزار DJI مجهز است. در ادامه این بیانیه آمده است:” هرگونه استفاده از محصولات فوق الذکر را متوقف کنید. تمام برنامه‌ها DJI را پاک کرده و باتری‌ها/ قطعات حافظه را از دستگاه خارج کنید.”

در این بیانیه به گزارشی از آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش(Army Research Laboratory) و نامه غیر رسمی نیروی دریایی آمریکا اشاره شده که هر دو در ماه اردیبهشت ابلاغ شده‌اند و در مورد خطرات عملیاتی و آسیب پذیری محصولات DJI هشدار داده‌اند. همچنین، مسائل امنیتی پیرامون پهپادهای DJI ، سرمقاله اصلی منتشر شده در خبرگزاری s UAS News در ماه اردی‌بهشت بوده است. در این مقاله عنوان شده که در تنظیمات برنامه DJI Go 4 ، اطلاعاتی مربوط به دستگاه از جمله مسافت، تصاویر و ویدیوها، به صورت خودکار به روی سرورهای مستقردر آمریکا، چین و هنگ کنگ  بارگزاری شده است. همین مسئله باعث شد تا ارتش آمریکا مصمم شود تا تکنولوژی محصولات DJI را مورد بازبینی قرار دهد.

یکی از سخنگویان DJI در مصاحبه‌ای اعلام کرد:” بعد از خواندن گزارش ارتش آمریکا شگفت زده و نا امید شدیم. با این وجود بازهم برای همکاری با تمام ارگان‌ها از جمله ارتش آمریکا آماده خواهیم بود. در حال حاضر تلاش داریم تا در مورد عبارت”آسیب پذیری سایبری” که در متن این گزارش اشاره شده است، جواب قانع کننده‌ای از طرف ارتش آمریکا دریافت کنیم.”

سخنگوی ارتش آمریکا فعلا فقط انتشار رسمی این بیانیه را تایید کرده و از بیان نظر دیگری خودداری کرده است.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا