تکنولوژی

پاسخ مدیر ناسا به پسر 9 ساله!

پسربچه 9 ساله برای سمت «افسر حفاظت از سیاره‌ها» در ناسا درخواست کار فرستاد و از این سازمان پاسخ جالبی را دریافت کرده است.

از نظر فنی این سمت در زمینه از بین بردن آلودگی‌های ارگانیک و بیولوژیکی در زمان اکتشاف سیاره‌ها فعالیت خواهد داشت. پروازهای مختلف به سیارات خارج از جو زمین می‌تواند آلودگی های ارگانیک را به صورت عمدی یا غیرعمدی از زمین با آن سیاره‌ها انتقال دهد و یا در برگشت از آن سیاره به زمین بیاید باعث آلودگی زمین شود.

جالب است بدانید این سمت به تازگی در ناسا تشکیل شده است و اولین درخواست برای انجام این کار را جک 9 ساله فرستاده است. جک در نامه‌ای به ناسا نوشت: “اسم من جک است و می‌خواهم در سمت افسر حفاظت از سیاره‌ها مشغول کار بشوم. شاید من 9 ساله باشم اما به نظرم برای این شغل آماده هستم.

یکی از دلایلی که این موضوع را تایید می‌کند خواهرم است که به من می‌گوید آدم فضایی هستم! من تقریبا همه فیلم‌های فضایی و آدم‌فضایی‌ها را دیده‌ام. من عاشق بازی‌های کامپیوتری هستم. من جوان هستم پس می‌توانم یاد بگیرم مانند آدم‌فضایی‌ها فکر کنم.

با احترام

جک دیویس

نگهبان کهکشان (Guardian of the Galaxy)

جک دیویس 9 ساله پاسخ نامه‌اش را از دکتر جیمز ال گرین (مدیرعامل بخش علوم سیارات ناسا) دریافت می‌کند. دکتر گرین در پاسخ به جک می‌نویسد:

“جک عزیز،

متوجه شدم که تو نگهبان کهکشان هستی و علاقه داری در سمت افسر حفاظت از سیاره‌ها فعالیت کنی.

عالیه!

سمت افسر حفاظت از سیاره‌ها خیلی باحاله و خیلی هم کار مهمی است. در این سمت باید مراقب باشیم تا فضانوردان از ماه و مریخ به زمین آلودگی وارد نکنند و از طرف دیگر مراقب باشیم تا جرم‌های موجود در زمین را وارد سیاره‌های دیگر نکنیم.

ما همیشه منتظر مهندسان و دانشمندان موفق هستیم تا به ما کمک کنند، پس امیدوارم تا در مدرسه به خوبی درس بخوانی و به زودی ما بتوانیم در ناسا با تو همکاری کنیم.

با احترام

دکتر جیمز ال گرین

مدیرعامل بخش علوم سیارات ناسا”

پس از این نامه هم جک یک تماس تلفنی از مدیر مرکز تحقیقات سیاره‌ای ناسا در دفتر اصلی که در واشنگتن است دریافت می‌کند که جاناتان رال شخصا به او تبریک می‌گوید به‌خاطر علاقه‌اش به این سمت که خیلی‌ها از آن بی‌اطلاع هستند. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا