تکنولوژی

«اختاپوس» نام احتمالی اندروید O

همانطور که می‌دانید گوگل در حال انجام مراحل پایانی برای عرضه رسمی نسخه جدید سیستم عامل اندروید با نام “اندورید O” در اواخر تابستان امسال است. به‌همین دلیل این روزها فضای اینترنت پر از تصاویر و شایعات متعدد در خصوص نام‌گذاری اندروید O است. یکی از جدیدترین و پرسر و صداترین این نام‌ها، “اندروید اختاپوس” نام دارد.

گوگل پس از انتشار چهارمین و آخرین نسخه اندروید O مختص برنامه‌نویسان، تبلیغات در زمینه نام‌گذاری سیستم‌عامل اندروید جدید را آغاز کرده است. یکی از همین تصاویر هم اخیرا در وبسایت Reddit مشاهده شده که نام جدید اندروید در زیر یک تخم مرغ ایستر (Easter Egg) پنهان شده و عنوان تصویر نیز “اندروید اختاپوس؟” نام‌گذاری شده است. هنوز نام منبعی که این تصویر را منتشر کرده، فاش نشده اما گفته می‌شود شخصی با نام کاربری “jaKz9” مسئول انتشار این تصویر است.

اکثر گمانه‌زنی‌های اخیر نشان می‌دهند که احتمالا نام نسخه جدید اندروید با حرف O انگلیسی شروع می‌شود. در ابتدا گفته می‌شد که  “Oreo” (نوعی کلوچه)  و یا “Oatmeal” (جو دوسر) نام‌های احتمالی نسخه جدید اندروید هستند اما لوگوی اختاپوسی که در یکی از تصاویر جدید لورفته از اندروید نسخه برنامه‌نویسان دیده می‌شود، تمام معادلات گذشته را برهم زده است.

مطمئنان اختاپوس (Octopus) هیچ ارتباطی به دسرهای شکلاتی که برای نسخه‌های قبلی اندروید استفاده شده بودند، ندارد، اما این نکته قابل ذکر است که اختاپوس یکی از مواد تشکیل‌ دهنده برخی از غذاهای محبوب از جمله سوشی است.

گوگل سال گذشته برای نام‌گذاری اندروید N، یک نظرسنجی عمومی برگزار کرد که طی آن کاربران “نوگت” را به عنوان نام اندروید 7 یا همان N انتخاب کردند. از آنجایی که رای‌گیری جهت انتخاب نام اندروید N با استقبال زیادی همراه شد، بعید نیست گوگل امسال هم این نظرسنجی را برگزار کند.

با این اوصاف، بسیاری از کاربران اندرویدی امیدوارند گوگل اندورید 8 یا همان اندروید O را اواخر تابستان امسال یعنی 30 آگوست رسما عرضه کند. ضمنا گفته می‌شود گوشی‌های جدید سری پیکسل و نکسوس که قرار ست تا چند ماه آینده رونمایی شوند، به‌اندروید نسخه O مجهز خواهند بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا