تکنولوژی

آمارهای تازه از آپارات

سایتهای اینترنتی به ندرت آمارهای بازدید خود را منتشر می‌کنند اما نکته این است که آمارهای سایت‌های پربازدید ایرانی می‌تواند چشم‌اندازی از رفتار اینترنتی کاربران ایرانی ارایه دهد. این کاری است که حالا آپارات انجام داده و آمارهای تازه‌ای را در زمینه بازدید از این سایت اشتراک ویدیو منتشر کرده است. 

سایت آپارات در تازه‌ترین آماری که منتشر کرده  از آمار 10.5 میلیون نمایش ویدیو در روز خبر داده است  که به گفته این سایت معادل 119 سال تماشای ویدیو توسط یک نفر است. 

آپارات شش سال قبل 60 هزاربازدید در روز داشت اما سال 2014 میزان بازدید روزانه آپارات به 2.2 میلیون و در سال 2016 به 7.5 میلیون بازدید رسید که نشان دهنده تقاضای بالای مصرف ویدیو در بین ایرانیان دارد. 

سالانه 7.6 میلیارد بازدید صفحه از سایت آپارات صورت می‌گیرد معادل  روزانه 21 میلیون صفحه بازدید. در همین حال این سرویس بیش از 63 میلیون دقیقه نمایش ویدیو در روز داشته که البته آپارات برای فهم بهتر این موضوع آن را گردش زمینه به دور خورشید مقایسه کرده به طوری که اگر هر ویدیو به طور متوسط 6 دقیقه به طول بینجامد با هر گردش زمینه بدور خورشید 22.9 میلیارد دقیقه نمایش ویدیو صورت می‌گیرد. 

آپارات همچنین در این گزارش آورده است که  که بر اساس رتبه‌بندی الکسا پربازدیدترین وب‌سایت  ایرانی و در میان 200 سایت برتر جهان قرار دارد. این سرویس ویدیویی 29 میلیون نفر کاربر فعال ماهانه دارد که معادل 67.4 درصد کل جمعیت کشور  است. 

آپارات همچنین برای نخستین بار آماری از پربازدیدترین موضوعات در این سایت ارایه داده به طوری که بر این اساس طنز در رده اول و ویدیوهای خبری در رده دوم قرار دارند. ویدیوهای حوادث، موسیقی، ورزشی، کارتون، هنری، علم و تکنولوژی و بانوآن به ترتیب در رتبه‌های بعدی بازدید دارند. 

بیشترین کاربران آپارات در رده سنی 25 تا 34 هستند و حدود 44 درصد مخاطبان این سرویس را به خود اختصاص داده‌اند نکته جالب اینکه جوانان بین 18 تا 24 سال نیز حدود یک چهارم بازدیدکنندگان این سایت ( 23 درصد) را به خود اختصاص داده‌اند. 

به گفته آپارات این سایت دارای 300 هزار کانال فعال  است که حدود دوهزار کانال آن رسمی و تایید شده است. آپارات همچنین 120 کانال اختصاصی محتوا ایجاد کرده کانال‌هایی که با حمایت ویژه این سرویس دهنده درحوزه‌های مختلفی قرار دارند و با مشارکت این سایت به تولید برنامه‌های ویدیویی می‌پردازند . به گفته این سایت برای 1200 نفر تاکنون اشتغالزایی شده است.

میزان رخدادهای غیر ویدیویی آپارات در ماه 68.4 میلیون است بدین معنی که 6.7 میلیون لایک، 240 هزار دیدگاه یا کامنت و 61.5 میلیون دانلود ویدیو در آن انجام می‌گیرد. 

آپارات تاکنون 5.5 میلیون نصب نرم‌افزار موبایل داشته است. این سایت همچنین پرترافیک‌ترین شبکه‌های اینترنت را هم معرفی کرده که بر اساس آن ایرانسل در رتبه اول، شرکت مخابرات و همراه اول در رتبه دوم و سوم و شاتل و آسیاتک در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 

حدود 76 درصد کاربران آپارات از موبایل به  این شبکه دسترسی پیدا میکنند 7.4 درصد از طریق تبلت و 16.2 درصد از طریق دسک‌تاپ. 73 درصد کاربران آپارات دارای سیستم عامل اندروید 16 درصد ویندوز و 9 درصد اپل هستند. یک نکته جالب برای برنامه‌نویسان اینکه بیش از 54 درصد کاربران فیلمهای آپارات را در صفحه نمایشی با عرض 360 تا 480 پیکسل می‌بینند. 

مرورگر کروم با 67 درصد محبوب‌ترین مرورگر در بین کاربران آپارات است.  

در مورد آپارات این مطالب را هم بخوانید: 

بازگشت آپارات به کافه بازار، صدا وسیما شکایتش را پس گرفت؟

آپارات در تور انحصار صدا و سیما؟

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا