تکنولوژی

وایبر یک استارت‌آپ خرید از داخل چت را خرید

برنامه پیغام رسان وایبر اوایل امسال با ارائه گزینه “خرید فوری”، برای اولین بار به دنیای خدمات خرید و فروش آنلاین وارد شد. قابلیت خرید فوری یا Instant Shopping به کاربر این امکان را می‌دهد تا از طریق نوار جستجو داخل برنامه وایبر، به دنبال کالا مورد نظر خود بگردند. این شرکت امروز خبرهای بیشتری پیرامون صنعت تجارت الکترونیک یا e-commerce منتشر کرد: وایبر قصد دارد شرکت سازنده قابلیت معرفی شده –Chatter Commerce  را خریداری کند.

شرکت Chatter Commerce سازنده سرویس “خرید چت” یا “ShopChat” و توسعه دهنده برنامه “خرید فوری” است که حالا در اختیار شرکت وایبر قرار دارد. Zephrin Lasker، مدیر عامل و یکی از موسسان این شرکت، سرویس ShopChat را اولین کیبورد خرید در دنیا  معرفی کرده است.

Lasker همچنین اشاره کرده که قابلیت جدیدی مخصوص ShopChat در حال توسعه است:” از آنجاییکه ShopChat می‌تواند به عنوان یک برنامه کیبورد دانلود شود، قابلیت این را نیز دارد که نه فقط توسط وایبر، بلکه از طریق هر برنامه پیغام رسان دیگری نیز مورد استفاده قرار گیرد. بسته به میزان درخواست کاربران آن برنامه برای ارائه قابلیت‌های خرید توسط برنامه پیغام رسان، این کیبورد می‌تواند جای بوت‌ها را بگیرد.

وایبر همچنین اعلام کرده است که تیم 7 نفره Chatter Commerce قرار است به زودی به این شرکت ملحق شوند. لاسکر مدیر عامل Chatter Commerce نیز به عنوان رئیس بخش تجارت الکترونیک وایبر مشغول به کار خواهد شد. لاسکر در بیانیه‌ای عنوان کرد:” هدف چتر کامرس این است که کاربران بتوانند کارهای بیشتری از طریق صفحه‌های چت خود انجام دهند. هدف‌های خلاقانه وایبر می‌تواند قابلیت‌های جدید برای یک برنامه پیغام رسان ارائه دهد و به مرور نقش این نوع از برنامه‌ها را در زندگی روزمره کاربران پر رنگ‌تر کند.”

طبق شایعات و گزارش‌های مختلف، شرکت آمازون نیز در حال توسعه یک برنامه پیغام رسان مشتری محور است. فیس بوک نیز تلاش دارد تا قابلیت‌های تجاری بیشتری به برنامه پیغام رسان خود- Messenger- اضافه کند تا کاربرد‌های این برنامه فراتر از صحبت و چت انلاین باشد و خدمات دیگری نیز از طریق ارائه شود.

شرکت Rakuten در سال  2014، وایبر با بیش از 800 میلیون کاربر را خریداری کرد و از آن زمان تا کنون تلاش‌های زیادی کرده تا قابلیت‌های تجاری به این برنامه بیفزاید. برای این برنامه از مدت‌ها قبل به روز رسانی خاصی منتشر نشده است و نمی‌توان اعلام کرد که در مقایسه با دو برنامه محبوب و پر کاربر دیگر در این حیطه- WhatsApp و Messenger که هر دو به فیس بوک تعلق دارند- تا چه اندازه محبوبیت دارد و قابلیت‌های جدید آن تا چه میزان با استقبال روبرو خواهد شد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫221 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا