تکنولوژی

افزایش حجم تبلیغات ویدیویی آنلاین به روی گوشی‌های هوشمند

حجم تماشای ویدیو با موبایل توسط کاربران باعث شده تا تبلیغات ویدیویی موبایل نیز افزایش پیدا کند. پیش‌بینی می‌شود که میزان تبلیغات ویدیویی روی پلت فرم موبایل تا سال 2018 با افزایش 49 درصدی به ارزشی معادل 18 میلیارد دلار برسد و این درحالی است که میزان ویدیوهای ثابت انلاین با کاهش 1.5 درصدی روبرو خواهند شد و به ارزش 15 میلیون دلار خواهد رسید.

طبق گزارش آماری منتشر شده توسط شرکت Zenit، پیش‌بینی می‌شود که مردم سرتاسر جهان تا سال آینده به میزان 25 درصد بیشتر، روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود ویدیوهای مختلف را تماشا کنند و تماشای ویدیوهای آنلاین روی دستگاه‌هایی غیر از گوشی، مانند لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها کاهش خواهد یافت

در سال 2018، کاربران به طور معمول 36 دقیقه صرف تماشای ویدیوهای آنلاین از طریق گوشی های خود خواهند کرد و در مقابل، 18.5 دقیقه نیز از طریق دیگر دستگاه‌ها فیلم مشاهده خواهند کرد. آمار تماشای ویدیوهای آنلاین از طریق گوشی، سال گذشته برای اولین بار نسبت به دستگاه‌های غیر گوشی افزایش پیدا کرد و این فاصله تا سال آینده بیشتر خوهد شد.

از بین دستگاه‌هایی غیر از گوشی، آمار تماشای ویدیو از تلویزیون‌های هوشمند نیز در حال افزایش است ولی سرعت آن به قدری نیست که آمار لپ تاپ و دسکتاپ را پایین بیاورد. آمار تماشای ویدیو از طریق موبایل دلیلی شده است تا در کل میزان تماشای ویدیوهای آنلاین تا 20 درصد افزایش یابد.

 

میانگین زمان صرف شده برای تماشای ویدیوهای آنلاین بر اساس دستگاه‌های مختلف

به همین نسبت، میزان تبلیغات ویدیویی آنلاین نیز افزایش پیدا کرده است. تبلیغات آنلاین روی دسکتاپ‌ها و تلویزیون‌های هوشمند با توجه به تعداد مخاطبان بیشتر نسبت به موبایل‌ها و تبلت‌ها بیشتر هستند و قیمت آنها نیز به مراتب بیشتر است. اما پیش‌بینی می‌شود تبلیغات ارائه شده ویدیویی روی موبایل در سطح جهانی، تا سال آینده نسبت به دستگاه‌های غیر موبایل افزایش پیدا کند.

تبلیغات آنلاین ویدیویی در حال حاضر، 28 درصد از کل میزان تبلیغات تصویری دیجیتال را تشکیل می‌دهند. این رقم در سال 2012، 21 درصد بوده است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال آینده به 30 درصد و سال 2019 نیز به 31 درصد برسد.

 

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا