تکنولوژی

قرارداد همکاری شیائومی و سامسونگ

شیائومی اخیرا قرارداد همکاری جدیدی با سامسونگ امضا کرده کی طی آن قرار است این کمپانی کره‌ای صفحه‌نمایش‌های اولد پرچمداران سال آینده شیائومی را تامین کند. این شرکت چینی با تولید اسمارت‌فون‌های قدرتمند درعین حال ارزان‌قیمت در یکی دوسال اخیر نامی برای خود دست و پا کرده است. طراحی اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌های این شرکت با شباهت زیادی به محصولات کمپانی اپل طراحی و تولید می‌شوند، به‌همین دلیل بسیاری از رسانه‌ها این کمپانی را “اپل چینی” می‌نامند که ممکن است همین لقب نیز باعث افزایش سرعت پیشرفت و محبوبیت این کمپانی شود. البته این شباهت‌ها همین‌جا به‌پایان نمی‌رسد، چراکه اخیرا اپل قرارداد همکاری خود را با سامسونگ و در جهت تامین پنل‌های اولد امضا کرده بود که شیائومی هم اخیرا همین کار را انجام داده است.

طبق گزارش‌های اخیر شیائومی قصد داشت همکاری خود را با کمپانی ال‌جی برای تامین صفحات نمایش 4.9 اینچی اولد آغاز کند اما از آنجایی که برنامه ساخت کارخانه جدید ال‌جی با تاخیر روبرو شد، شیائومی نیز تصمیم گرفت شرکت جدیدی را برای همکاری و تامین صفحات نمایش برای اسمارت‌فون‌هایش پیدا کند. حال اخبار منتشر شده از رسانه‌های کره‌ای نشان می‌دهد که شیائومی با کمپانی سامسونگ به توافق رسیده است و این شرکت کره‌ای موظف است میلیون‌ها صفحه‌نمایش اولد را برای پرچمدار 2018 کمپانی شیائومی تامین کند. طبق قرارداد، سامسونگ دسامبر امسال باید یک میلیون و ژانویه 2018 نیز حدود 2.2 میلیون از این صفحات‌نمایش را به شیائومی تحویل دهد. هنوز هیچ جزئیاتی از پرچمدار جدید شیائومی برای سال آینده منتشر نشده است. کمپانی شیائومی نیز در خصوص تایید خبر این قرارداد، هنوز اظهار نظر نکرده است.

در چند ماه اخیر شایعات متعددی راجع به محصولات جدید شیائومی برای سال 2018 منتشر شده است اما به‌طور کلی هنوز اخبار و اطلاعات دقیقی در مورد پرچمدار سال آینده این شرکت کسب نشده است. در یکی از شایعات اخیر راجع به Mi 7 ادعا شده بود که این پرچمدار با صفحه‌نمایش 6 اینچی تولید خواهد شد که این خبر می‌تواند مهر تاییدی بر قرارداد این شرکت با سامسونگ در جهت تامین صفحات نمایش اولد 6 اینچی باشد. Mi 7 سال آینده و به عنوان نسل بعدی Mi 6 رونمایی می‌شود که انتظار می‌رود به‌یکی از قدرتمندترین اسمارت‌فون‌های بازار تبدیل شود. ویدیوی منتشر شده از طرح مفهومی Mi 7 که اخیرا در یوتیوب منتشر شد، طرحی از یک اسمارت‌فون براق از جنس فلز و شیشه  با صفحه‌نمایش تخت و بدون حاشیه را نشان می‌دهد. از آنجایی که Mi 6 آپریل امسال رونمایی شد، احتمالا Mi 7 هم در همین تاریخ در سال 2018 رونمایی خواهد شد.

مطلب مرتبط: گسترش کارخانه سامسونگ به خاطر اپل!

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا