تکنولوژی

ویژگی خاص هوندا آکورد 2018

شرکت هوندا دهمین نسل از خودروی سدان آکورد را با قابلیت‌های و طراحی جدید معرفی کرده اما یکی از این قابلیت‌ها، جدید و خاص است. روی داشبورد این مدل جدید و سمت چپ سیستم صوتی، یک لوگو N  شکل به چشم می‌خورد که در صورت داشتن گوشی هوشمند اندرویدی قادر خواهید بود از سیستم ارتباط حوزه نزدیک یا NFC تعبیه شده در این قسمت بهره ببرید.

در ایالت کالیفرنیا و بسیاری از ایالت‌های دیگر در آمریکا حین رانندگی، انجام هر کاری با استفاده از گوشی ممنوع است. به همین دلیل ارتباط بلوتوثی بین گوشی و خودرو در این گونه موارد بسیار کاربردی است مثلا برای برقراری تماس یا پخش موسیقی، اما معمولا برقراری ارتباط بین خودروی جدید با گوشی یا گوشی جدید با خودرو، می‌تواند پروسه زمان‌بر و خسته کننده‌ای باشد.

اینجا جایی است که تکنولوژی NFC به کار می‌آید. بیشتر گوشی‌های هوشمند که در سال‌های اخیر تولید شده‌اند، به چیپ‌های NFC مجهز هستند. این تکنلوژی دقیقا همانی است که برای سیستم‌های پرداختی مانند Apple Pay و Android Pay مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی که گوشی کاربر به روی قسمت Reader مجهز به این تکنولوژی قرار می‌گیرد، هویت کاربر مورد تایید قرار می‌گیرد و به همین طریق می‌توان خریدها را انجام داد.

چیپ‌هایNFC  برای اولین بار در سال 2010 برای گوشی‌های اندرویدی عرضه شدند اما اپل این تکنولوژی را اولین بار در سال 2014 و برای گوشی آیفون 6  ارائه کرد. متاسفانه، استفاده از تکنولوژی NFC فقط از طریق اپل پی قابل استفاده است. از آنجا که تکنولوژی NFC بسیار کاربردی است، عدم پشتیبانی از آن خبر چندان جالبی نیست.

کاربران اندروید سالهاست که می‌توانند با خرید تگ‌های ان اف سی، از قابلیت‌های فراوان آن استفاده کنند مانند ارتباط دادن گوشی با دستگاه‌های بلوتوث دار یا ورود اتوماتیک به محل دسترسی به وای فای. بلندگوهای بلوتوث دار زیادی نیز اخیرا عرضه شده‌اند که قابلیت ارتباط ان اف سی دارند.

هوندا اولین شرکت سازنده خودرو است که قابلیت اتصال با استفاده از تکنولوژی NFC را در داخل محصول خود گنجانده است. اگر گوشی هوشمند اندرویدی دارید، هنگامی که برای اولین بار داخل خودرو می‌نشینید، به راحتی و با قرار دادن گوشی خود جلوی لوگوی N شکل روD داشبورد می‌توانید گوشی خود را با بلوتوث خودرو اتصال دهید.

این قابلیت شاید زیاد مورد استفاده کاربران قرار نگیرد اما به نوبه خود بسیار جالب است. شایعاتی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه نسخه بعدی سیستم عامل IOS که قرار است تا اواخر سال جاری عرضه شود، به این تکنولوژی مجهز خواهد بود. اما فعلا کاربران اندروید، استفاده راحت‌تری از این خودرو خواهند داشت.

 

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. بازتاب: yehyeh.com

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا