تکنولوژی

معرفی دوربین پیشرفته ال‌تی2 شرکت لایکا

لایکا (Leica) نام یک کمپانی بسیار قدیمی تولیدکننده دوربین‌های عکسبرداری است که در سال‌های اخیر تصمیم به طراحی و تولید دوربین‌های مدرن‌تر و مطابق با تکنولوژی‌های روز دنیا گرفته است. آخرین محصول این شرکت “تی‌ال2” (TL2) نام دارد. این محصول یکی از مدرن‌ترین دوربین‌های پیشرفته بدون آینه در بازار است که بدنه یکدست آن از جنس آلومینیوم ساخته شده است. قابلیت اتصال به وای‌فای و صفحه‌نمایش هوشمند 3.7 اینچی هم از دیگر ویژگی‌های این دوربین به‌شمار می‌آیند. اولین دوربین سری T شرکت لایکا در سال 2014 معرفی شد که از لحاظ کیفیت اصلا چنگی به دل نمی‌زد. فوکوس کند و کیفیت پایین تصاویر ثبت شده اصلا در حد نام و نشان این شرکت نبود. اما نسخه پیشرفته این دوربین امسال و با نام تی‌ال2 معرفی شد و نسبت به نسخه قبلی خود از سنسور قدرتمندتر، پردازشگر سریع‌تر، فوکوس اتوماتیک بهتر، رابط کاربری روان‌تر و همچنین شاتر الکترونیکی پیشرفته‌تر بهره می‌برد.

مهم‌ترین پیشرفت LT2 نسبت به دوربین نسل قبلی این شرکت، به‌کارگیری سنسور 24 مگاپیکسلی است که در مقایسه با لنز 14 مگاپیکسلی مدل قبلی، تصاویری با رزولوشن بسیار بالاتر را ثبت می‌کند. نرخ ISO (ضریب حساسیت به نور) لنز این دوربین هم قادر است تا 50 هزار افزایش پیدا کند. همچنین سیستم فوکوس اتوماتیک تی‌ال2 نسبت به‌مدل قبلی بیش از 3 برابر سریع‌تر عمل می‌کند. شاتر این دوربین هم قادر است تصاویر را در کمتر از 40000/1 ثانیه ثبت کند و در حالت فول رزولوشن می‌تواند با سرعت 20 فریم در ثانیه عکسبرداری کند. علاوه بر این کارایی بالا، کاربر می‌تواند از تی‌ال2 برای فیلمبرداری با کیفیت 4K نیز استفاده کند. در کنار درگاه microSD، یک خروجی HDMI و یک پورت یو‌اس‌بی نوع C برای انتقال فایل و شارژ کردن دستگاه قرار گرفته‌ است

آنچه که تی‌ال2 را نسبت به بقیه رقبا متمایز می‌کند، بدنه منحصر به‌فرد این دستگاه است. بدنه یکدست آلومینیومی با لبه‌های نیم‌دایره‌ای هنگام عکسبرداری حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند بنابراین به‌هیچ وجه هنگام استفاده از این دوربین دستانتان احساس خستگی نخواهند کرد.

تی‌ال2 شرکت لایکا را می‌توانید از نمایندگی‌های رسمی این شرکت با قیمت 1950 دلار خریداری کنید. البته با پرداخت همین مبلغ و حتی کمتر می‌توانید دوربین‌های مجهز به لنز بدون آینه سونی، فوجی‌فیلم و یا المپوس را خریداری کنید اما مطمئنا از لحاظ استایل و راحتی هیچکدام از این دوربین‌ها قابل رقابت با تی‌ال‌2 نخواهند بود. بنابراین اگر تیپ و ظاهر دوربین خیلی برایتان اهمیت دارد، بهتر است کمی بیشتر از معمول از جیبتان مایه بگذارید و تی‌ال2 را انتخاب کنید.


مطالب مرتبط:

(روی تصاویر کلیک کنید)

مقایسه کیفیت آیفون ۷ و لایکا M9

 

بی‌ام‌دبلیو i3 این‌بار با کلاه و عینک و دوربین لایکا

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا