تکنولوژی

فروش 100 میلیون هدست‌ VR/AR تا سال 2021

تخمین زده می‌شود که فروش هدست‌های واقعیت افزوده(AR) و واقعیت مجازی(VR) تا سال 2021 به 100 میلیون دستگاه برسد. این درحالی است که سال گذشته تنها 10 میلیون دستگاه در سرتاسر جهان به فروش رفته است. طبق پیش‌بینی انجام شده توسط شرکت تحقیقاتی IDC، دو محصول Samsung Gear VR و Google’s Daydream VR در حال حاضر محبوب‌ترین هدست‌های VR/AR هستند که به گوشی‌های هوشمند متصل می‌شوند.

IDC پیش‌بینی می‌کند که هدست‌های VR تا 5 سال آینده فروش بالایی داشته باشند ولی مشتریان ممکن است بیشتر به سمت هدست‌های قدرتمند‌تر تمایل پیدا کنند مانند Oculus Rift یا PlayStation VR.Jitesh Ubrani، تحلیل‌گر ارشد این شرکت  می‌گوید:” 18 ماه آینده محصولات قدرتمندتری توسط شرکت‌هایی مانند مایکروسافت عرضه خواهند شد که این بازار را متحول خواهند کرد.”

واقعیت افزوده، تکنولوژی محبوب‌تری است ولی ساخت سخت افزارهای آن مشکل‌تر است و تا کنون تجربیاتی چندان موفقی در بازار نداشته‌اند. Ryan Reith، نائب رئیس برنامه می‌گوید:” تکنولوژی AR( واقعیت افزوده(، صنعت عظیم تری دارد و شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، Epson، Intel، Meta، ODG و DAQRI همین حالا محصولاتی در پروژه‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار داده اند که با استقبال روبرو شده است”. IDC پیش بینی می‌کند که 80 درصدسفارشات AR در 5 سال آینده، مصارف تبلیغاتی خواهند داشت.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا