تکنولوژی

سقوط سهام اپل در هفته‌ گذشته

پس از سقوط سهام غول‌های تکنولوژی (FANG) در هفته گذشته، سهام اپل هم با سقوط 3 و 9 درصدی مواجه شده است. این هفته اپل دوباره شاهد سقوط سهام خود با نرخ 4.5 درصد بود. سهام FANG که به شرکت‌های فیسبوک، آمازون، نتفلیکس و گوگل/آلفابت تعلق دارد در مقایسه با سهام اپل از کاهش کمتری برخوردار بود. در پنج روز گذشته سهام فیسبوک و آمازون با افزایش نسبی همراه بود، اما سهام نتفلیکس 3.6 درصد و سهام گوگل/آلفابت 1.2 درصد کاهش پیدا کردند و سهام کلی NASDAQ هم با سقوط 0.9 درصدی مواجه شد. به‌طور کلی سهام اپل در دو هفته گذشته با کاهش 8.4 درصدی همراه بود که آمار بسیار ضعیفی است.

“ابهی لامبا” از شرکت Mizuho Securities، دومین تحلیلگری بود که در یکی دو هفته اخیر کاهش سهام شرکت اپل را با توجه به درآمدها و هزینه‌های جاری شرکت تخمین زده بود. پیش از این “اندی هارگریوز” از شرکت Pacific Crest هم همین پیش‌بینی‌ها را راجع به وضعیت سهام اپل کرده بود که موجب کاهش 1 درصدی سهام این شرکت در بازار نیز شده است.

ضمنا لامبا نظر خود را راجع به جذابیت خرید سهام اپل از حالت “بخرید” به “خنثی” تغییر داده و قیمت هدف پیشنهادی به خریداران سهام اپل را از 160 به 150 دلار کاهش داده است. او معتقد است که بازار سهام تا امروز بیشترین رشد ممکن را به‌دست آورده احتمال اینکه تا پایان سال این رشد دوباره افزایش پیدا کند، وجود ندارد. تا قبل از این، سهام بازار با رشد 29 درصدی در سال 2017 همراه بود که پس از اظهارات لامبا و هارگریوز به 23 درصد کاهش پیدا کرد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا