تکنولوژی

گوگل Boston Dynamics را فروخت

حدود یک سال پیش بود که اعلام شد کمپانی آلفابت قصد دارد شرکت رباتیک Boston Dynamics را واگذار کند و امروز خبر قطعی شدن این واگذاری منتشر شد. این شرکت که ربات‌هایی همچون Big Dog وAtlas  Handleرا در گذشته ساخته است، طی قرار دادی به همراه شرکت رباتیک Schaft که به گوگل تعلق داشت، به شرکت ژاپنی SoftBank واگذار شدند. جزئیات این قرارداد هنوز منتشر نشده است.

شرکت Boston Dynamics که در گذشته ربات‌هایی بی‌نظیر با قابلیت‌هایی همچون پرش‌های طولانی، بلند کردن وسایل و بلند شدن پس از زمین خوردن را ساخته، مدتی است که نتوانسته رباتی جدید را به بازار معرفی کند و در نتیجه هیچ سود و سرمایه‌ای را برای صاحبان شرکت جذب نکرده است. در نوامبر 2015، جاناتان رزنبرگ که مسئولیت رهبری تیمی فعال در زمینه تولید ربات‌های خانگی و شخصی در گوگل را بر عهده داشت، اعلام کرد: “استارت‌آپی با اندازه و توانایی ما نمی‌تواند بیش از 30 درصد منابع خود را برای تولید ربات‌هایی که ساخت آنها بیش از 10 سال طول می‌کشد، صرف کند.”

با این وجود، کمپانی SoftBank در زمینه تولید ربات‌ها سابقه درخشانی دارد. این شرکت صاحب ربات‌ Pepper است که علاوه بر خواندن و بروز واکنش نسبت به احساسات انسان‌ها، حتی قادر است فروشگاه‌ها را نیز شخصا اداره کند. بازار خانگی این شرکت (ژاپن) هم ظرفیت بسیار زیادی برای تولید ربات‌های هوشمند دارد و با حضور این شرکت‌ها در این کشور نیروهای کاری خلاق جدیدتر نیز به این صنعت وارد خواهند شد.

“ماسایوشی سان” مدیرعامل SoftBank اظهار کرد: “امروزه با مشکلاتی روبرو هستیم که حل آنها با توانایی‌هایی محدود بشر امکان‌پذیر نیست. ربات‌های هوشمند نقش اصلی و کلیدی در انقلاب تکنولوژی ایفا خواهند کرد و شکی نیست که کمپانی Boston Dynamics همواره به عنوان یکی از شرکت‌های پیشتاز در زمینه ربات‌های پیشرفته شناخته می‌شود. ما نیز از پیوستن این شرکت به مجموعه وسیع SoftBank بسیار خرسندیم و امیدواریم با پشتیبانی از تیم انها، همواره شاهد پیشرفت‌های روزافزون این شرکت در زمینه علم رباتیک و همچنین کشف روش‌های جدید به‌منظور تسهیل روزافزون زندگی افراد در آینده باشیم.”

حال باید دید sBoston Dynamic تحت نظر مدیریت جدید خود چه کارهایی می‌تواند انجام دهد. در گذشته شنیده می‌شد که مدیران گوگل از متخصصین این شرکت می‌خواستند که تنها ربات‌های ساده با قابلیت تعامل با انسان‌ها را طراحی و تولید کنند. اما با شناختی که از SoftBank داریم، این شرکت خیلی بیشتر از گوگل توانایی و برنامه‌های متنوع برای استفاده صحیح از توانایی‌های کمپانی Boston Dynamics  در آینده خواهد داشت.


گذری بر آپارات

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا