تکنولوژی

شهروندان امارات اپلیکیشن موبایل به جای پاسپورت نشان می‌دهند

UAE Wallet برنامه جدیدی است که در Apple App Store در دسترس کاربران قرار دارد و می‌تواند جایگزین اسناد شناسایی فیزیکی مسافران مقیم دبی شود که قصد دارند از طریق فرودگاه دبی به دیگر کشورها مسافرت کنند.

کاربران با استفاده از برنامه UAE Wallet قادر خواهند بود پاسپورت، مدارک شناسایی و اطلاعات ویزایی خود را ثبت کنند و زمان حضور در فرودگاه تنها با نشان دادن بارکدی که داخل این برنامه وجود دارد، اطلاعات خود را ارائه دهند. این بارکد به همراه اثر انگشت مسافر در گیت‌های فرودگاهی هوشمند دبی مورد بررسی قرار می‌گیرد. طبق گزارش Gulf News ، مقامات فرودگاهی اماراتی عنوان کرده‌اند که زمان لازم برای بررسی مدارک مسافران از این طریق تنها 10 ثانیه طول می‌کشد.

 

در حال حاضر این برنامه فقط در داخل فرودگاه دبی کار میکند و توسط قسمتی مورد بررسی قرار میگیرد که نمایندگی دولت امارات، General Directorate of Residency and Foreign Affairs همین هفته در فرودگاه دبی برنامه مخصوص Check-in را در ترمینال 3 هواپیمایی امارات راه اندازی کرد. قرار است به زودی مسافران شرکتهای هواپیمایی بیشتر نیز بتوانند از این برنامه استفاده کنند.

این برنامه یک روش سریع و ساده برای جایگزین شدن روش بررسی مدارک مسافران به شیوه سنتی و فیزیکی است و طبق گزارش Gulf News، مقامات اماراتی استفاده از این برنامه بسیار رضایت بخش توصیف کرده‌اند و همچنین معتقدند که این برنامه عملا شکست ناپذیر است.

رئیس امنیت عمومی و پلیس دبی، Lt. General Dahi Khalfan Tamim در این باره گفته است:”این برنامه امنیت بالایی دارد و موارد امنیتی را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد. برنامه‌نویسان این برنامه اعلام کرده‌اند که هک و یا نفوذ به این برنامه غیر ممکن است.”

البته بد نیست بدانید که هر برنامه و یا سیستمی، به خصوص آن دسته که مجهز به سیستم‌های بررسی بیومتریک مانند اسکنر اثر انگشت هستند، همیشه در معرض خطر نفوذ و هک قرار دارند و این ادعای مقامات امنیتی دبی، کمی اغراق آمیز به نظر می‌آید. در حال حاضر هیچ سیستم “ضد هک” در دنیا وجود ندارد و حتی سیستم‌ای پیشرفته تکنولوژیک نوین نیز بازهم تا حدودی در معرض خطر قرار دارند.

به هر حال اگر ساکن دبی هستید و قصد مسافرت با کمک این برنامه را دارید، محض احتیاط پاسپورت خود را نیز با خود همراه داشته باشید.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا