تکنولوژی

وزنیاک: آینده در اختیار تسلا است، نه اپل!

وقتی صحبت از پیشرفت‌های چشمگیر و انقلابی در زمینه تکنولوژی می‌شود، استیو وزنیاک خیلی به کمپانی اپل که خودش در تاسیس آن نقش داشته، امیدوار نیست. در حقیقت، او معتقد است که شرکت تسلا بیشترین پتانسیل در ایجاد نوآوری و تغییر در دنیای آینده را دارد. وزنیاک در مصاحبه‌ای که اخیرا با بلومبرگ انجام داد گفت: “من معتقدم که ایلان ماسک در پشت صحنه‌ی اکثر پیشرفت‌های غیرقابل تصور در آینده نزدیک قرار خواهد داشت. به نظر من شرکت تسلا در بهترین مسیر ممکن برای پیشرفت قرار دارد. این شرکت تلاش‌‌های بسیار زیادی در جهت تحقق اهداف غیرممکن کرده است”.

وزنیاک می‌گوید که ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، برخی تکنولوژی‌ها از جمله خودروهای الکتریکی یا بدون راننده و نیاز مبرم به سیستم حمل و نقل پیشرفته را از گذشته‌ی دور پیش‌بینی کرده است. او در ادامه صحبت‌های خود به ستایش شرکت حفاری ایلان ماسک که قرار است جهت کاهش ترافیک در زیر خیابان‌ها تونل حفر کند، پرداخت. او در پایان گفت: “من به شرکت تسلا امید زیادی داردم.”

اما چرا تسلا؟ تفاوت این شرکت با دیگر رقبا چیست؟ او می‌گوید: “شرکت تسلا کار خود را با تولید یک خودرو مدل اس آغاز کرد که از لحاظ مهندسی، همخوانی قیمت با کیفیت و نیاز بازار کاملا مطابقت داشت”.

چرا خودروی مدل اس تسلا تا این اندازه موفق بود؟ او در پاسخ به این سوال می‌گوید: “این خودرو از لحاظ بسیاری از خریداران، زیباترین، جذابترین، بی‌نقص‌ترین و ساده‌ترین وسیله نقلیه برای استفاده محسوب می‌شود. به همین دلیل چنین موفقیتی را کسب کرد”.

“این خودرو بر اساس نیازهای واقعی ایلان ماسک در زندگی عادی‌ طراحی و ساخته شده است. فکر می‌کنید او چه نوع خودرویی را دوست داشت؟ زمانی که محصولات از نیازهای وقعی شما برگرفته و ساخته می‌شوند و اطمینان دارید که وقتی ساخته شوند عاشق آن خواهید بود، مطمئنا محصول پایانی بهترین محصولی خواهد بود که کمپانی شما تابه‌حال تولید کرده است”. احتمالا برخی افراد فکر می‌کنند زمانی که وزنیاک از ایلان ماسک به عنوان چهره‌ی جدید دنیای تکنولوژی صحبت می‌کرد، چهره‌ی خودش و استیو جابز را نیز در ذهنش متصور شده است. اما چرا استیو جابز؟ چون اپل کامپیوتری را طراحی و تولید کرد که هیچکس تصور ساخت چنین دستگاهی در آینده را در ذهنش نداشت، به همین دیل بسیاری از افراد مجذوب شرکت اپل شدند. با این وجود، وزنیاک در صحبت‌های خود اسمی از اپل به‌عنوان ایفا کننده نقش تاثیر گذار در آینده تکنولوژی نبرد.

او در صحبت‌های پایانی خود گفت: “کمپانی‌های بزرگ مانند گوگل، فیسبوک، اپل، مایکروسافت و تسلا که دنیا را تغییر داده‌اند را ببینید. این شرکت‌ها اکثرا توسط افراد جوان تاسیس و راه‌اندازی شدند. آنها هیچ‌گاه از شرکت‌های بزرگ و قدرتمند کار خود را آغاز نکرده‌اند”. اپل در حال حاضر یک مجموعه بزرگ و بسیار قدرتمند است اما به‌نظر می‌رسد وزنیاک با این صحبت‌ها قصد داشت که غیر مستقیم اشاره کند که اپل توانایی رقابت با کمپانی خلاق و با استعداد ایلان ماسک در آینده را ندارد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا