تکنولوژی

چرا سرمایه‌گذاری در سئو (SEO) از لحاظ تجاری منطقی است؟

همینطور که گوگل مدل‌های بازریابی جدید را در سرتاسر دنیا به‌وجود می‌آورد، کمپانی‌ها نیز هزینه‌های بیشتری در بخش بازاریابی شبکه‌ای صرف می‌کنند. اگر قصد سرمایه گذاری در بخش بهینه سازی وبسایت (SEO) را دارید، احتمالا تشخیص اینکه هزینه‌ها را در کدام بخش‌ها باید صرف کنید کمی مشکل خواهد بود، علی‌الخصوص زمانی که بودجه‌ی بازاریابی الکترونیکی محدود باشد. شرکت‌های فعال در زمینه سئو می‌توانند موجب جذب ارزش و درآمد زیادی به وبسایت و کسب و کار شما شوند و در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها نیز در حال استفاده از خدمات این شرکت‌ها هستند. طبق گزارش تحلیل‌گران رسانه‌ای، سرمایه‌گذاری در بخش سئو تا سال 2020 با 80 میلیارد دلار در سال خواهد رسید.

اگر به دنبال استخدام یا همکاری با یک تیم سئو برای بهبود فعالیت کمپانی خود در فضای اینترنت هستید، رعایت برخی نکات و داشتن اطلاعات کافی در این زمینه بسیار ضروری است. در کل، سئو به 3 بخش مهم تقسیم می‌شود:

1- جستجوی کلمات کلیدی و بهینه سازی وبسایت

این موضوعی است که بیشتر افراد درباره کاربرد سئو می‌دانند. “اندی کرنز” متخصص محتوا در شرکت بازاریابی دیجیتالی Digital Third Coast در اینباره می‌گوید: “جستجوی کلمات کلیدی و بهینه سازی، به معنی جذب افرادی است که مایلید وقتی به گوگل می‌آیند، مطالب شما را مشاهده کنند. اینکه خوانندگان مطالب شما را اول از همه مشاهده کنند بستگی به کلمات کلیدی استفاده شده دارد. برای مثال، کاربران کلمات بخصوصی را در گوگل جستجو می‌کنند که به کلمات کلیدی مورد استفاده در وبسایت شما مرتبط است. اگر وبسایت شما در جزء اولین نتایج جستجو قرار گرفته باشد، افراد بر روی لینک وبسایت شما کلیک می‌کنند و به این ترتیب شما با یک چشم انداز جدید مواجه می‌شوید.

2- کار فنی بر روی وبسایت‌ها

این بخش شاید ربطی به سئو نداشته باشد اما اغلب برای وبسایت‌ها ضروری است. کرنز در اینباره می‌گوید: “الگوریتیمی که گوگل برای امتیاز دهی به سایت‌ها استفاده می‌کند بسیار تخصصی و حساس است. وبسایت شما باید خیلی سریع و روان کار کند، تقریبا در کسر کمتر از ثانیه. اگر می‌خواهید جستو کنندگان کلمات کلیدی ابتدا به سراغ کلمات مرتبط با وبسایت شما بیایند، سایت شما باید همانند ماشینی روغن کاری شده که با سرعت و شفافیت بالایی با گوگل تعامل دارد، عمل کند. عمل به این وظیفه بسیار سخت‌تر از صحبت کردن درباره آن است چون برای بهینه سازی وبسایت در جهت رسیدن به اهداف مد نظر، بیش از صدها اقدام فنی و تخصصی وجود دارد که باید آنها جامه‌ی عمل بپوشانید.”

3- کمپین‌های سازنده لینک

اگر تازه وارد باشید، احتمالا این بخش از سئو باعث تعجب و شگفت زدگی شما خواهد شد. کرنز می‌گوید: “صدها توییک ضروری برای بهینه سازی وبسایت وجود دارد. در این میان یک اقدام برای قرار گرفتن در کانون توجه الگوریتم گوگل وجود دارد که از بقیه موارد مهمتر و کارآمدتر بوده و نام آن نیز “لینک سازی” است. یک لینک از وبسایت‌های مختلف به وبسایت شما، چیزی است که گوگل از همه‌ی اقدامات شما بیشتر به آن اهمیت می‌دهد. اگر وبسایت شما در وبسایت‌های محبوب و معتبر لینک داشته باشد، گوگل نیز به‌طور خودکار به شما علاقه بیشتری پیدا خواهد کرد و آدرس وبسایت شما را در بالاترین رتبه‌ی ممکن در نتایج جستجو قرار خواهد داد.”

سخت‌ترین بخش نیز استفاده از بهترین کلمات کلیدی در محتوای لینک‌ها است. اینجاست که وجود سئو حیاتی و مهم می‌شود. کرنز می‌گوید: “اگر محتویات دسته اولی که درباره مطالب آموزشی، سرگرم‌کننده و یا هردو باشند را گسترش دهید و برای به اشتراک گذاری آن محتویات با کاربران اینترنت تلاش مضاعفی کرده باشید، کاربران و دنیای اینترنت نیز برای دسترسی به این محتویات تلاش بیشتری خواهد کرد. این موضوع کاملا ثابت شده است و ما نیز همواره این کار را برای مشتریانمان انجام می‌دهیم و البته نتایج خوبی نیز کسب می‌کنیم.”

با اینکه بخشی از این کار را خودتان حتی در خانه هم می‌توانید انجام دهید، اما در صورتی که این کار را به متخصصین بسپارید، مطمئن بازخوردهای بهتری کسب خواهید کرد. در اینجا برخی از دلایل این پیشنهاد را برایتان شرح داده‌ایم:

سئو کاری گسترده و تیمی است

 “اگر تمامی اقدامات لازم از جمله بهینه سازی کلمات کلیدی، مباحث فنی و ساخت لینک‌ها را به درستی انجام ندهید، احتمالا بازخوردهای لازم را هم کسب نمی‌کنید. کار سئو گسترده و همواره نیازمند تلاش مضاعف و مهارت‌های بی‌شماری است که انجام آنها توسط تیم داخلی شما احتمالا بسیار سخت و هزینه‌آور خواهد بود.” استخدام افراد ماهر و یا استفاده از متخصصین یک شرکت فعال در این زمینه می‌تواند انجام این پروسه‌ها را برایتان آسان‌تر و جذب سرمایه و درآمد را به بالاترین مقدار ممکن برساند.

“نگرش نو” بهترین دوست شما است

کرنز می‌گوید: “چالش‌های رایجی که همواره با آن روبرو هستیم، کمک به مشتریان جهت درک بهترین زمان برای تغییر کلمات کلیدی است تا از این ظریق بتوانند با نگرش روز کاربران اینترنت همراه شوند. در ضمن بایستی به آنها ساخت لینک‌ با محتوایی که باعث جذب مشتریان و کاربران می‌شوند را نیز آموزش دهیم. تصور و درک ابعاد فراتر و تشخیص زمان مناسب برای گسترش حیطه‌ی کسب و کار برای مدیران وبسایت بسیاری از شرکت‌ها کار دشواری است. تیم ما قادر است تمامی این وظایف را برای شما انجام دهد.”

هیچ تضمینی وجود ندارد

می‌توانید زمان زیادی را صرف یادگیری مهارت‌های سئو کنید و اقدامات لازم را جهت مدیریت سئو وبسایت خودتان را با استفاده از منابع انسانی داخلی انجام دهید و حتی ممکن است موفق هم شوید. اما رسیدن به این هدف ممکن است کمی دور از دسترس باشد. سئو مهارتی نسبتا جدید و حساس است. به‌کارگیری یک تیم سئو ماهر و با سابقه‌ی درخشان همیشه بهترین و هوشمندانه‌ترین راه برای پیشرفت در این بخش محسوب می‌شود.

به بهترین ابزارهای موجود دسترسی داشته باشید

کرنز می‌گوید: “شخصی را در نظر بگیرید که قصد دارد یک خانه را با قدیمی‌ترین ابزار موجود بسازد. او را با یک تیم حرفه‌ای که از جدیدترین ابزار و متد روز دنیا برای خانه‌سازی استفاده می‌کنند مقایسه کنید. یک تیم متخصص سئو، همیشه از جدیدترین و برترین ابزارهای نرم‌افزاری دنیا برای انجام وظایف خود بهره می‌برد. این نرم‌افزارها، ضروری ترین ابزار یک تیم تخصصی سئو به شمار می‌آیند. حتی اگر بهترین ابزار موجود در بازار را نیز بشناسید، خرید و به‌کارگیری آنها مطمئنان هزینه‌های هنگفتی را برایتان به‌همراه خواهد داشت.”

بنابراین اگر محصول یا خدماتی دارید که آماده گسترش آن در سطوح بالاتر علی‌الخصوص در سطح ملی هستید، جهت بهبود کسب و کارتان حتما به استخدام یا همکاری با یک شرکت فعال در زمینه سئو فکر کنید. این اقدام برای افرادی که به دنبال یک جهش مثبت در حیطه‌ی فعالیتشان هستند، ایده‌ی کاملا هوشمندانه‌ای محسوب می‌شود.

 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا