تکنولوژی

کنترلر واقعیت مجازی جدید سونی

سونی بر این باور است که بالاخره تفنگ مناسب بازی‌های واقعیت مجازی اول شخص را کشف کرده است. این کنترلر شبیه یک تیوب پلاستیکی سفید است که شیئی گرد نیز در نوک آن قرار دارد. سونی قرار است این کنترلر را به همراه بازی تخیلی جدید Farpoint به‌طور همزمان معرفی کند.

این دسته جدید سونی که Aim Controller نام دارد، به نوعی نسخه‌ی ارتقایافته تفنگ Sharp Shooter محسوب می‌شود که محکم‌‌تر و شیک‌تر از آن است. ساختار لوله‌ای مانند آن نیز باعث راحتی استفاده از آن می‌شود و دکمه‌های مختلف آن که نقش دکمه‌های روی دسته‌ی پلی‌استیشن را ایفا می‌کنند، دقیقا در محل قرارگیری انگشتان جای‌گذاری شده‌اند. در کل از لحاظ سخت افزاری، این دستگاه برای استفاده در بازی‌های واقعیت مجازی طراحی شده است. برای مثال از انجا که  هنگام انجام بازی‌های واقعیت مجازی امکان مشاهده دکمه‌های روی تفنگ وجود ندارد، ماشه و دکمه‌های قرارگرفته روی این تفنگ به آسانی قابل دسترسی و استفاده هستند.

در ضمن تفنگ Aim Controller شباهت زیادی به تفنگ واقعی ندارد چراکه هنگام استفاده از آن در بازی‌های واقعیت مجازی، ظاهر واقعی تفنگ دیده نمی‌شود و حالت آن در هر بازی متغیر خواهد بود. در بازی Farpoint نیز ظاهر آن به تفنگ‌های علمی تخیلی که در بازی‌های همچون Halo و Destini دیده‌ایم شباهت‎هایی دارد. Luisi مدیرعامل کمپانی Impulse Games در این باره می‌گوید: “این کنترلر در هر بازی به شکل یک شکل خاص تبدیل می‌شود بنابراین ظاهر آن در خارج از بازی خیلی اهمیت ندارد. تمرکز اصلی ما  روی دستگاهی بود که فقط با تجهیزات واقعیت مجازی پلی‌استیشن (PSVR) همخوانی داشته باشد.”

از آنجا که تفنگ Aim Controller و بازی Farpoint با یکدیگر طراحی و تولید شده‌اند، هماهنگی بالای آنها با یکدیگر خیلی جای تعجب ندارد. اما مطمئنا کاربرد این تفنگ به همین بازی محدود نخواهد شد و در حال حاضر بازی‌هایی از جمله Extraction و The Brookhaven Experiment نیز این کنترلر شرکت سونی پشتیبانی می‌کنند. با این حال، نمی‌توان از قابلیت‌ و کاربردهای بیشتر این کنترلر 49.99 دلاری در آینده اطمینان کامل داشت.

بازی Farpoint بهترین نمونه برای آزمایش Aim Controller محسوب می‌شود اما هدف آن فقط ایجاد بازارگرمی و به‌فروش رساندن این محصول به خریداران نیست بلکه هدف اصلی نشان دادن قابلیت‌های واقعی تکنولوژی واقعیت مجازی در بخش گیمینگ است. در حال حاضر برترین بازی‌هایی که تا به‌امروز برای واقعیت مجازی پلی‌استیشن (PSVR) معرفی شده‌اند، در مقایسه با بهترین بازی‌های معرفی‌شده برای PS4، خیلی ضعیف‌تر و ناقص‌تر عمل کرده‌اند.

شاید بازی Farpoint این رویه را کاملا دگرگون نکرده باشد اما نشان می‌دهد بازی‌هایی که انحصارا برای واقعیت مجازی تولید و معرفی می‌شوند، تا حدی قادر به رقابت با بازی‌های محبوب پلی استیشن هستند. در ضمن هیجانی که با در دست گرفتن دسته Air Controller به کاربران القا می‌شود، مطمئنا در بازی‌های پلی استیشن دیده و تجربه نخواهد شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا