تکنولوژی

غافلگیری مایکروسافت : آی‌تیونز روی ویندوز استور می‌آید

یک خبر غافل‌گیر کننده! مایکروسافت در کنفرانس برنامه‌نویسان Build این شرکت اعلام کرد که “آیتونز” کمپانی اپل تا پایان سال به ویندوز استور اضافه خواهد شد. این اپلیکیشن آیتونز قرار است از آیفون کاملا پشنیبانی داشته باشد و کاربرانی که این برنامه را از ویندوز استور دانلود می‌کنند، مانند نسخه‌ی ویندوزهای قبلی بتوانند دسترسی کامل به سرویس اپل موزیک و آیتونز استور داشته باشند.

اما این اتفاق چه اهمیتی دارد؟ ویندوز “10 اس” تنها از برنامه‌های دانلود شده از ویندوز استور پشتیبانی می‌کند و نصب برنامه‌ها فقط از طریق این سرویس ممکن است و اگر آیتونز در ویندوز استور موجود نباشد، کاربرانی که برای مثال لپتاپ سرفیس خریده باشند، مجبورند که سیستم‌عامل خود را به ویندوز “10 پرو” ارتقاء دهند تا از این طریق بتوانند برنامه‌های خارج از ویندوز استور از جمله آیتونز را دانلود و اجرا کنند و آیفون خود را به آن متصل کنند.

فعلا جزئیات این توافق بین مایکروسافت و اپل مبهم است و مایکروسافت نیز در این مراسم هیچ تصویری از رابط کاربری این برنامه ارائه نکرد. اما اپل این فرصت را دارد که برای پشتیبانی بهتر از ویندوز، بخش‌های اساسی آیتونز را دوباره برنامه‌نویسی و طراحی کند تا از این طریق از طراحی فضای ویندوز 10 مایکروسافت در طراحی فضای آیتونز جدید بهره ببرد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا