تکنولوژی

مترجم لحظه به لحظه پاورپوینت

اگر شما هم از قابلیت ترجمه آنلاین برنامه اسکایپ خوشتان آمده باشد، به احتمال زیاد از قابلیت جدید “مترجم ویژه” قسمت پرزنتیشن برنامه پاورپوینت که توسط مایکروسافت معرفی شده نیز لذت خواهید برد. البته گمان نکنید که کاربر با استفاده از این قابلیت می‌تواند اسلاید‌های برنامه پاور پوینت را چند زبانه کند بلکه اصلی ترین کاربرد این ویژگی این است که می‌تواند صدای کاربر را از طریق برنامه به خصوص در سیستم‌های عامل آی‌اواس، اندروید و ویندوز دریافت کرده و به صورت لحظه‌ای و همزمان با ارائه پرزینتیشن، ترجمه کند. این قابلیت همچنین لینک جداگانه‌ای تولید می‌کند که به تماشاگران اجازه می‌دهد از طریق آن، ترجمه مطالب ارائه شده را به زبان خود مشاهده کنند. این تحول بزرگ در ارائه باعث می‌شود دیگر نیازی نباشد تا در مراسم‌ها یک گوشی دریافت کنید تا به سختی ترجمه سخنران را متوجه شوید.

مایکروسافت در کنفرانس امروز نشان داد که کاربران چگونه می‌توانند ترجمه جملات یک پرزنتیشن به زبان اسپانیایی را به زبان چینی مشاهده کنند. این قابلیت توانست با یک بار امتحان، جملات اسپانیایی را به جملات روان و خوانای زبان چینی تبدیل کند. البته ترجمه جملات چینی به اسپانیایی، زمان بیشتری برد اما نتیجه کلی این آزمایش عالی بود و بی‌شک همه را راضی و متحیر کرد.

این قابلیت با وجود اینکه در مراحل ابتدایی خود به سر می‌برد اما نشان می‌دهد که ابزار مایکروسافت تا چه اندازه توانایی‌های ترجمه پیشرفته و هوشمندانه‌ای دارد. حتی برنامه نویسان متفرقه نیز می‌توانند با کمک این تکنولوژی، جستجوی فیلم‌های مختلف را ساده‌تر کنند و یا مجموعه‌ای از عکس‌ها را به صورت فهرست وار نمایش دهند.

این قابلیت نمایش قدرت مایکروسافت در زمینه تکنولوژی هوش مصنوعی است که به سادگی نشان می‌دهد این تکنولوژی می‌تواند برای کاربران عادی چه مزایایی به همراه داشته باشد و چگونه سختی‌های ترجمه را کنار بگذارد. در ادامه می‌توانید ویدئوی این بخش از مراسم را ببینید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا