تکنولوژی

SpaceX همه مردم دنیا را اینترنت‌دار می‌کند

همینکه شما می‌توانید این مقاله را بخوانید نشان می‌دهد که جزو 3.77 میلیارد انسانی هستید که در کره زمین به شبکه اینترنت دسترسی دارند. این رقم، تعداد بسیار زیادی از انسان‌های ساکن زمین را شامل می‌شود اما بازهم حدود 3 میلیارد انسان وجود دارند که هیچ گونه دسترسی به اینترنت ندارند. پروژه‌های زیادی در حال حاضر در دست اقدام هستند تا بتوانند افرادی را که در دوردست‌ترین نقاط زمین زندگی می‌کنند را به این شبکه جهانی متصل کنند. یکی از این پروژه‌ها توسط شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی اسپیس ایکس اجرا می‌شود.

SpaceX از طریق راه اندازی بیش از 4 هزار ماهواره درمدار تصمیم دارد شبکه اینترنت جهانی ایجاد کند که تمام انسان های جهان از طریق این پروژه قادر خواهند بود به اینترنت متصل شوند.در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، شرکت ایلان ماسک درخواستی به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا ارائه کرد که بخشی از برنامه تولید شبکه اینترنت پرسرعت جهانی بود. اسپیس اکس  در نشست دیروز مجلس سنا که پیرامون زیرساخت‌های پهنای باند در ایالات متحده تشکیل شد، آغاز اجرای پروژه را تایید کرد.

Patricia Cooper، نائب رئیس شرکت اسپیس ایکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: “اسپیس ایکس تصمیم دارد سرویس پهنای باند اینترنت پرسرعت، امن و مقرون به صرفه در کشور آمریکا اجرا کند که شامل قسمت‌هایی از این سرزمین خواهد بود که دسترسی محدودتری به این سرویس دارند. این پروژه در آینده به تمام نقاط جهان نیز توسعه خواهد یافت”

اسپیس ایکس قصد دارد بین سال‌های 2019 تا 2024 با ارسال بیش از 4425 ماهواره به مدار زمین، سرعت اتصال کاربران به اینترنت را هم در کشور آمریکا و هم در سطح جهانی ارتقا دهد. این ماهواره‌ها به صورت دسته دسته توسط راکت‌های فالکون 9 این شرکت، به فضا ارسال خواهند شد.

سازمان ملل اخیرا با انتشار بیانیه‌ای، “دسترسی به اینترنت” را به عنوان یکی از حقوق اصلی هر انسانی معرفی کرد. از آنجا که در حال حاضر قسمت‌هایی از کره زمین وجود دارند که نمی‌توانند خدمات دسترسی اینترنت را به تمام افراد سرزمین خود ارائه دهند، این پروژه شرکت اسپیس ایکس می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین قدم‌هایی باشد که برای ارائه اینترنت به تمام ساکنان این کره خاکی، انجام می‌شود.

با این وجود، شرکت ایلان ماسک دیگر تنها شرکتی نیست که در جهت اتصال جهانی اینترنت قدم بر‌می‌دارد. فیس بوک نیز با استفاده از پهپادبادهای انرژی خورشیدی خود تلاش می‌کند اینترنت را به نقاط دوردست و دورافتاده سطح جهان برساند. شرکت AT&T نیز تصمیم دارد از طریق خطوط خورشیدی، وای فای ارائه دهد.

مطلب مرتبط: ایلان ماسک کیست؟

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا