تکنولوژی

این استارتاپ قرار است “کار کردن” را لذت بخش‌تر کند

Laszlo Bock یک سال بعد از جدا شدن از شرکت گوگل به عنوان سرپرست نیروی انسانی، تبدیل به یک کارفرمای مستقل شد. روز دوشنبه وی اعلام کرد که روی استارتاپی تحت عنوان Humu تمرکز دارد و با کمک Wayne Crosby ، مدیر سابق بخش مهندسی گوگل، به روی این پروژه کار می‌کنند.

طبق اخبار پراکنده‌ای که تا کنون دراین‌باره منتشر شده، این استارتاپ تصمیم دارد با استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشینی و به گفته مسئولان شرکت، با کمک کمی” شور و شوق و عشق”، کیفیت محیط‌های کاری و بازدهی شغل‌ها را بهبود دهد.

باک طی مصاحبه‌ای در سال 2015 گفت:”ما طی سالها در تجارب کاری در گوگل و هم با مطالعه تحقیقات آکادمیک درمورد افزایش کیفیت و بازدهی بیشتر شغل‌ها، چیزهای زیادی آموختیم. با شرکت‌های زیادی که دور از سیلیکون ولی فعالیت می‌کردند ولی همچنان انگیزه‌های خوبی برای کارمندان خود ایجاد می‌کردند، آشنا شدیم. من با اشتراک گذاری تجربیات مثبتی که طی سالها به دست آورده‌ام، تصمیم دارم به دیگران کمک کنم تا محیط کاری شادتری داشته باشند و با انگیزه و اشتیاق بیشتر در محیط‌های کاری خود مشغول باشند.”

تا به امروز سرویس‌های زیادی تلاش کردند تا محیط‌های کاری را برای شاغلین جذاب‌تر کنند اما هومو قصد دارد از شیوه متفاوتی – مانند استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشینی و علوم پایه –  برای رسیدن به این هدف استفاده کند. البته برای دیدن چگونگی تحقق این هدف، باید بیشتر منتظر بمانیم.

باک در پستی در لینک‌دین درباره نحوه اجرای اهداف شرکت مدعی است که باید محیطی برای کارمندان فراهم کرد که وی همیشه ساعت‌ها و لحظه‌های خوبی را در محل کار تجربه کند و دیدی صرفا کاری نسبت به آن نداشته باشد:” ما باید دائما درحال یادگیری و رشد باشیم و با افرادی سروکار داشته باشیم که با همین هدف کار میکنند. تمام ما روزهای خوب و بد را تجربه می‌کنیم اما باید محیطی از اشتغال فراهم کنیم که کارمند لحظه‌های کارکردن را از بهترین لحظه‌های زندگی خویش بداند. در این صورت است که اهداف یک شرکت تحقق می یابد.”

درحال حاضر از زمان آغاز کار رسمی شرکت هومو، اطلاعاتی در دست نیست. بد نیست بدانید نام هومو ظاهرا ازنوعی ماهی به نام Humuhumunukunukuapua’a بر گرفته شده که درآب‌های سواحل ایالت هاوائی زندگی می‌کند.

 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا