تکنولوژی

آزمایش اینترنت برای خودورهای نسکار

گوگل تصمیم دارد تکنولوژی وایرلس خود را وارد میدان مسابقات اتوموبیل رانی کند.  ،Accessبخشی از گوگل است که به روی سرویس اینترنت پر سرعت تمرکز دارد. این سرویس قصد دارد با مشارکت با انجمن کشوری مسابقات اتوموبیل رانی NASCAR – شبکه‌های پهنای باند اینترنت بدون سیم 3.6GHz را به وسیله اتوموبیل‌های مسابقه‌ای آزمایش کند. انجمن ملی مسابقات خودروهای کارکرده یاNational Association for Stock Car Auto Racin گفته می‌شود که بزرگ‌ترین انجمن برگزارکننده مسابقات اتوموبیل‌رانی در ایالات متحده آمریکا است.

اکنون گوگل در حال تلاش برای دریافت مجوز از FCC ( کمیسیون ارتباطات فدرال) است تا بتواند پروانه لازم را برای انجام این آزمایش دریافت کند. گوگل بدین طریق قادر خواهد بود داده‌های مورد نیاز را با پهنای باند خود از داخل اتوموبیل‌های مسابقه‌ای به ایستگاه‌های ثابت تعبیه شده در مسیر مسابقه، انتقال دهد. این آزمایشات در تابستان امسال، در 4 منطقه برگزار کننده مسابقات نسکار مانند تنسی، میشیگان، کارولینای جنوبی و ویرجینیا به اجرا در خواهد امد.

بعد از ثبت درخواست گوگل در کمیسیون ارتباطات، اطلاعات کمی درباره این موضوع به بیرون درز پیدا کرده است و فقط توضیحات فنی جزئی در مورد نوع فن آوری بیسیم مورد استفاده، منتشر شده است. این تکنولوژی فرکانس‌های بین 3400 MHz تا 3600MHz را در بر می‌گیرد که طیف مورد استفاده توسط سرویس پهنای باند Citizen Radio است. (سرویس پهنای باند Citizen Radio، یک باند رادیویی غیر رسمی است که شرکت‌هایی مانند گوگل معتقدند برای شبکه‌های اینترنت بدون سیم 4G LTE قابل استفاده است).

گوگل در ماه فوریه برای آزمایش تکنولوژِی اینترنت بدون سیم 3.5Ghz با شرکت‌های نوکیا و کوالکام در لاس وگاس تیمی تشکیل دادند. طبق گزارش خبررسانی‌ها، این سه شرکت برای اولین بار نسخه آزمایشی زنده از شبکه LTE خصوصی با طیف CBRS را به نمایش گذاشتند که طی آن توانستند فیلم زنده 360 درجه از نمای داخل خودرویی که با سرعت 180 مایل در ساعت در حرکت بود را به صورت زنده پخش کنند.

البته گوگل در حال توسعه تکنولوژی خودروهای خودران نیز هست و این آزمایشات می‌تواند به خوبی عملکرد انتقال داده‌ها با استفاده از سرویس بدون سیم در سرعت‌های بالا را نشان دهد.

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا