تکنولوژی

سیستم اثر انگشت در مستر کارت

امروزه اثر انگشت در حال جایگزینی پین و پسوورد به عنوان یکی از روش‌های باز کردن قفل تلفن‌ها، درها و صندوق‌های هوشمند است. از آنجاییکه اثر انگشت هر شخص انحصاری است، روشی امن و راحت برای جایگزینی با بیشتر تدابیر امنیتی دستگاه‌ها و ابزارهای دیجیتالی است و توسعه تکنولوژی‌های مرتبط با اثر انگشت نیز حیطه رو به رشد و فعالی دارد. این قابلیت همچنین یکی از بهترین روش‌های بالا بردن امنیت کارت‌های اعتباری است. شرک مسترکارت نیز در اقدامی تازه در حال آزمایش سنسورهای تشخیص اثرانگشت برای تعبیه در کارت‌های اعتباری خود است. وجود این تکنولوژی در کارت‌های اعتباری، کاربر را قادر می‌سازد تا تنها با فشار شصت خود به روی کارت اعتباری، هویت خود را تایید کند و به این شیوه پرداخت صورت گیرد.

 

این کارت‌های جدید به صورت آزمایشی در آفریقای جنوبی استفاده می‌شود و مسترکارت امیدوار است که این قابلیت را برای دیگر کشورهای دنیا نیز تا پایان سال 2017 عرضه کند. البته حتی بعد از معرفی این تکنولوژی بهبازار نیز باید منتظر باشید تا بانک‌ها و موسسات مالی نیز اقدامات مقتضی را در رابطه با این شیوه پرداخت جدید انجام دهند.

زمانیکه این تکنولوژی آماده برای عرضه عمومی شود، به شیوه‌ای که در ادامه به آن می‌پردازیم، عمل خواهد کرد. بانک شما اطلاع خواهد داد که چه زمانی قادر است کارت‌های اعتباری بیومتریک را عرضه کند و اگر علاقه داشتید می‌توانید به بانک خود مراجعه کنید تا اسکن اثر انگشت شما انجام شود. یک نسخه دیجیتالی رمزگذاری شده اثر انگشت شما در قطعه EMV تعبیه شده در کارت، ذخیره می‌شود. شما می توانید تا 2 اثر انگشت را ذخیره کنید که هردوی آنها باید مخصوص شخص شما باشد. بعد از ذخیره اثر انگشت، می‌توانید درسرتاسر جهان از کارت اعتباری خود استفاده کنید.

کارت‌هایی که به این شیوه عمل می کنند، تفاوت چندانی با کارت‌های اعتباری معمولی ندارند. سنسور تشخیص اثر انگشت کوچک است و به اندازه نوک انگشت شصت کاربر در گوشه سمت راست کارت قرار می‌گیرد.

 از آنجاییکه این کارت‌ها دردسرهای مالی زیاد دارد و باید منتطر شناخت و تایید این سبک از تکنولوژی توسط بانک‌ها شویم، شاید به این زودی‌ها شاهد ورود آن به ایران نباشیم. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا