تکنولوژی

شیفتگی رانندگان آمریکایی به تلفن همراه

علیرغم قوانین سخت مرتبط با ممنوعیت استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، اکثر رانندگان آمریکایی در حال حرکت سرشان را به درون گوشی خود فرو می‌برند. لذا موسسه Zendrive به منظور آگاهی از تعداد دفعاتی که رانندگان از تلفن همراه خود در هنگام رانندگی استفاده می‌کنند، مطالعه‌ای را بر روی 3.1 میلیون راننده و به مسافت 5.6 میلیارد مایل انجام داد.

نتایج به‌دست آمده خیلی رضایت بخش نبودند. رانندگان در 88 درصد از سفرهای خود از تلفن همراه استفاده کردند. رانندگان به طور متوسط در هر ساعت از رانندگی، 3.5 دقیقه را به استفاده از تلفن همراه اختصاص می‌دهند. در این مطالعه، رانندگان ایالت ورمونت بیشترین و ایالت اوریگان کمترین دفعات استفاده از تلفن همراه حین رانندگی را به خودشان اختصاص دادند.

نکته جالب اینکه رانندگان لس‌آنجلسی بیشترین زمان استفاده از تلفن همراه در خارج از شهرهای آمریکا را به خودشان اختصاص داده‌اند با این وجود رانندگان داخل ایالت کالیفرنیا به ندرت از اسمارت‌فون‌هایشان در حین رانندگی استفاده می‌کنند.

در سراسر دنیا استفاده از اسمارت‌فون در حین رانندگی، عملی مخاطره آمیز به حساب می‌آید. چشم‌ برداشتن از جاده بیش از 2 ثانیه، احتمال تصادف را تا 20 برابر افزایش می‌دهد.

علیرغم اینکه خودروها روز به روز ایمن‌تر می‌شوند، اما تعداد مرگ و میر حاصل از تصادفات جاده‌ای از سال 2015 تا به امروز سیر صعودی نگران کننده‌ای داشته است. در سال 2016، میزان تلفات جاده‌ای ناشی از استفاده از تلفن‌ همراه حین رانندگی، از مرز 40 هزار نفر گذشت که این رقم در ده سال گذشته بی‌سابقه بوده است. استفاده از اسمارت‌فون در هنگام رانندگی یک عادت زشت محسوب شده و همواره موجب حواس پرتی رانندگان می‌شود.

برای در امان ماندن از خطرات رانندگی، بهتر است چشمانتان را به جاده دوخته و هرگز حوس دستکاری کردن اسمارت‌فون در حین رانندگی به سرتان نزند، چون اصلا ارزش ریسک کردن جانتان را ندارد. سعی کنید همیشه ایمنی را در اولویت قرار دهید.

منبع

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا