تکنولوژی

بهترین اسکیت‌بردهای الکتریکی جهان

دنیا در حال تغییر مداوم است و دامنه این تغییرات باعث تغییر دستگاه‌های مکانیکی به الکتریکی شده است. ابتدا دوچرخه‌های الکتریکی و بعد خودروهای الکتریکی و حالا شامل تعداد قابل توجهی از شرکتهای سازنده اسکیت‌بردهای الکتریکی هستیم.

اما چرا اسکیت برد برقی؟ مشخص است که اسکیت یک وسیله ورزشی است اما یک کاربرد خوب آن هم می‌تواند حمل و نقل باشد و چه بهتر که مردم به جای سوار شدن به ماشین‌های بنزینی به خصوص برای مسافت های چند کیلومتری  از چنین وسیله الکتریکی استفاده کنند. بهتر نیست به جای آنکه سوار این همه خودرو، اتوبوس یا موتور دودزا شویم از این وسیله استفاده کنیم به خصوص این وسیله می‌تواند جایگزین موتوروهای بنزینی پرسروصدایی شود که این روزها در شهری چون تهران اعصاب برای کسی نگذاشته‌اند. اتفاقا قیمت این وسیله در بازارهای جهانی بسیار پایین‌تر از موتورسیکلت است.

هرچند تقریبا هیچ کدام از این نمونه‌ها را حداقل در تهران به سادگی نمی‌توانید پیدا کنید اما آشنایی با این وسیله می‌توان به ساخت یا واردات چنین محصولی در داخل کشور کمک کند برای همین در اینجا بهترین نمونه‌های  اسکیت‌بردهای برقی را بررسی می‌کنیم.

اسکیت‌بردهای برقی تقریبا از نظر چهره مشابه اسکیت‌بردهای معمولی هستند که سالها آنها را می‌شناسیم با این تفاوت که باتری نیروی رانش آنها را تامین می‌‌کند به همین دلیل این اسکیت‌ها باید فکری برای تعبیه باتری زیر تخته کرده باشند.

Inboard M1

نوع دیزاین این اسکیت برد بسیار جالب است چون باتری به شکل یک بخش اضافه به زیر آن نصب نشده بلکه به نوعی در داخل بدنه اسکیت قرار گرفته و در آن از بالا باز می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که باتری این اسکیت برد قابلیت تعویض داشته باشد و می‌توانید باتری را به سادگی از اسکیت خارج کرده و شارژ کنید. نکته قابل توجه اینکه موتور حرکتی این اسکیت در داخل چرخ‌ها تعبیه شده است.

حداکثر سرعت این اسکیت‌برد 22 متر برثانیه است و با هر شارژ باتری بین 7 تا 10 مایل ( 11 تا 16 کیلومتر) می‌توانید اسکیت‌سواری کنید و طبیعتا اگر باتری اضافه داشته باشید فاصله قابل توجهی را در طول یک روز می‌توانید طی کنید.

این اسکیت ضد آب نیست اما در برابر رطوبت و چکیدن آب روی آن مقاوم است.

اسکیت برد Inboard M1  یک اپلیکیشن موبایل هم دارد که نرم‌افزار اسکیت را از طریق این اپلیکیشن به روز می‌کند.

این اسکیت برد چهارحالت سواری دارد و همچنین چراغ‌های LED جلویی آن هم باعث دید بهتر شخص هم دیده شدن توسط رانندگان در خیابان می‌شود.

تکنولوژی حرکتی در این اسکیت برد Montana Drive نام دارد که بدون هیچ کمربندی ( که در محصولات مشابه وجود دارد) حرکت در چرخها را ایجاد می‌کند همچنین ریموت این دستگاه RFLX نام دارد که دیزاین  ارگونومیکی دارد و به راحتی با خود دستگاه Pair شده و سرعت و ترمز را کنترل می‌کند.

زمان شارژ باتری این دستگاه 90 دقیقه ا.ست

قیمت اینبورد ام وان 1399 دلار است. 

 

+Boosted Dual

یکی از مشهورترین اسکیت‌بردهای برقی Boosted است که نسل دوم محصولاتش را به بازار عرضه کرده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این اسکیت برد این استکه می‌تواند در شیب 25 درجه بالا برود. 

Boosted در دو مدل عرضه می‌شود یکی با باتری استاندارد که با هر شارژ 6 مایل ( 10  کیلومتر ) طی می‌‌کند و دیگری باتری پیشرفته‌تری که 12 مایل ( 20 کیلومتر ) را طی می‌کند. این اسکیت برد از سیستم کمربندی BELT DRIVE SYSTEM برای به حرکت درآوردن چرخ‌ها استفاده می‌کند که به گفته این شرکت باعث می‌شود هم قدرت بیشتری به چرخ‌ها منتقل شود وهم ترمز عملکرد بهتری داشته باشد. 

کنترلر این اسکیت برد چهار حالت مختلف دارد که برای افرادی از مبتدی تا حرفه‌ای را در برمی‌گیرد.

همچنین حداکثر سرعت این اسکیت برد نیز 22 متربرثانیه است. 

هم اکنون دومدل از این اسکیت برد روی سایت آن به فروش می‌رسد که یکی Dual+ با قیمت 1499 دلار است. اما یک نسخه ارزان‌تر با باتری 1500 واتی نیز با قیمت 1299 دلار جزو محصولات آن است. ( برد هر دومدل بسته به باتری مورد استفاده بین 7 تا 12 مایل متغیر است ) . 

وزن این اسکیت بسته به باتری 6.3 تا 6.8 کیلوگرم است.

 

Mellow

این اسکیت برد آ‌لمانی در واقع اسکیت برد نیست بلکه تجهیزات حرکتی الکتریکی است که می‌تواند روی هر اسکیت معمولی نصب و پیچ شود.

وزن این برد الکتریکی 3.9 کیلوگرم است و یک سیستم حرکتی دوموتوره دارد که سرعت آن را به40 کیلومتر در ساعت می‌رساند. حداکثر درجه حرکتی این اسکیت برد در سربالایی 20 درجه است.

باتری Mellow با هر بار شارژ می‌تواند 12 تا 15 کیلومتر دوام بیاورد و قابلیت شارژ سریع 45 دقیقه‌ای دارد.

این دستگاه دارای استاندارد IP65 یعنی ضد آب و گردوخاک است. Mellow

قیمت این دستگاه 1699 دلار است.

 

 سازندگان ZBoard 2 Blue معتقدند که این اسکیت برد الکتریکی سبک‌ترین اسکیت‌برد جهان است ( 7.7 کیلوگرم)  اما شاید یکی از نوآوری‌های جالب این اسکیت‌برد این باشد که اساسا ریموت کنترل ندارد و حرکت و ترمز آن با فشار پا به پدهایی که روی خود اسکیت قرار دارد انجام می‌گیرد. سازندگان آن معتقدند که با استفاده از فشار پا عملا دست شما آزاد می‌شود ضمن اینکه نگرانی از تداخل فرکانسی هم نخواهید داشت. حداکثر سرعت این اسکیت برد 20 متر برثانیه ( 32 کیلومتر) است  و با یک شارژ می‌تواند تا 25 کیلومتر را بپیماید. این اسکیت برد 1000 واتی است. 

 سازندگان ZBoard 2 Blue معتقدند که این اسکیت برد الکتریکی سبک‌ترین اسکیت‌برد جهان است ( 7.7 کیلوگرم)  اما شاید یکی از نوآوری‌های جالب این اسکیت‌برد این باشد که اساسا ریموت کنترل ندارد و حرکت و ترمز آن با فشار پا به پدهایی که روی خود اسکیت قرار دارد انجام می‌گیرد. سازندگان آن معتقدند که با استفاده از فشار پا عملا دست شما آزاد می‌شود ضمن اینکه نگرانی از تداخل فرکانسی هم نخواهید داشت. حداکثر سرعت این اسکیت برد 20 متر برثانیه ( 32 کیلومتر) است  و با یک شارژ می‌تواند تا 25 کیلومتر را بپیماید. این اسکیت برد 1000 واتی است. 

سازندگان این اسکیت برد روی وزن پایین آن بسیار تکیه می‌کنند اینکه می‌توان آن را با خود به هرجایی برد. 

شارژر این دستگاه هم با برق 110 و هم 220 ولت کار می‌کند و هر شارژ کامل آن 2.5 ساعت طول می‌کشد. 

این اسکیت برد چهارحالت حرکتی دارد و طول آن 96 سانتی‌متر است. 

زدبورد در دومدل عرضه می‌شود یکی همین  ZBoard 2 Blue با قیمت 1299 دلار و دیگری  ZBoard 2 Pearl که جنس تخته آن  از Rosewood است و باتری آن تا 24 مایل دوام حرکتی دارد. 

 

Stray

با 5.2 کیلوگرم وزن و 16.5 میلی‌متر پهنا و 18.6 متربرثانیه سرعت، این اسکیت برد الکتریکی یا به قول خودش E-Board یکی از جذاب‌ترین اسکیت‌ها را از نظر دیزاین و تکنولوژی ارایه می‌دهد.

 موتور این اسکیت داخل چرخ‌های قرار دارد و از این جهت یکی از متفاوت‌ترین محصولات در این زمینه محسوب می‌شود.

Stray همچنین یک پردازنده 32 بیتی با فرکانس بالا دارد که به کنترل راحت‌تر آن کمک می‌کند. سرعت این اسکیت به 18.6 متربرثانیه  ( 30 کیلومتر بر ساعت ) می‌رسد. این دستگاه برای جلوگیری از اختلال فرکانسی بین ریموت و خود دستگاه از FHSS استفاده می‌کند که در واقع تغییر کانال فرکانس به  کانالی استکه پایداری بیشتری داشته باشد.

باتری این دستگاه 1500 واتی است و  در 120 دقیقه شارژ می‌شود . باتری به صورت نصب روی بدنه بوده و با پورت USB شارژ می‌شود. وزن این اسکیت 8.6 کیلومتر است و حداکثر وزن قابل تحمل آن 137 کیلوگرم است

هنوز این دستگاه در بازار عرضه نشده و فعلا می‌توان آن را با 899 دلار پیش سفارش داد.

 

Marbel

ماربل را می‌توان در زمره یکی از جذاب‌ترین اسکیت‌برد‌های الکتریکی به حساب آورد که البته یکی از مشهورترین آنها هم هست. نسخه دوم ماربل هم اکنون تا حدود 18 مایل می‌تواند طی کند و حداکثر سرعت آن 26 متربرثانیه است.

ماربل با 4.5 کیلوگرم وزن یکی از سبک‌ترین اسکیت‌های موجود در بازار به شمار می‌رود. این اسکیت دارای نور جلویی با شدت روشنایی 120 lumens  و نور قرمز پشتی 90 lumens  است.

ماربل در 90 دقیقه شارژ می‌شود و مجهز به یک کنترلر بلوتوثی است. 

همچنین می‌توان چرخ‌هایی با رنگهای مختلف خریداری کرد . 

 

Evolve

یکی از جدیدترین برندها در عرصه اسکیت‌بردهای الکتریکی که با دیزاین خاص و بهره‌بردن از جنس بدنه کربنی یکی از سریع‌ترین و حرفه‌ای‌ترین اسکیت‌هاست.

سری GF اسکیت‌بردهای Evolve از همه نظر از رقبای خودبرترند و با چرخ‌های مختلف می‌توان آنها نه فقط در خیابان بلکه در جاده‌های خاکی هم مورد استفاده قرار داد.

شارژ باتری این گروه از اسکیت‌بردها 3-4 ساعت طول می‌کشد اما می‌توانید یک شارژر سریع تر خریداری کنید که در 80 دقیقه اسکیت را آماده سواری می‌کند. برد مدل‌های مختلف این اسکیت از 20 تا 35 کیلومتر ( با هر شارژ ) متفاوت است که مدل GT Bamboo Street حدود 35 کیلومتر مسافت ارایه می‌کند. 

حداکثر وزن قابل تحمل اسکیت‌های این برند 100 کیلوگرم است و تا 25 درجه قادر به حرکت در سربالایی است. 

قیمتهای مدلهای مختلف این برند از 1400 تا 2100 دلار متغیر است. 

 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا