تکنولوژی

دستیار صوتی در قاب آینه

دستیارهای صوتی روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند اما هنوز جای خالی یک ویژگی در این دستگاه‌های هوشمند احساس می‌شود. البته که صدا زدن این دستیارها تنها با یک کلمه بسیار هیجان انگیز است اما شخصیت‌های سخنگوی تعبیه شده در این دستگاه‌ها خیلی فعال و متفاوت عمل نمی‌کنند و آنقدر هم فوق پیشرفته به نظر نمی‌رسند.

پس آن دستیارهای صوتی فوق هوشمند که در مقابل دستورات صوتی و فیزیکی واکنش‌های متفاوت نشان می‌دهند و مشابه آن‌ها را در فیلم‌هایی مانند Minority Report وIron Man دیده‌ایم کجا هستند؟

یک دستیار صوتی خانگی جدید می‌تواند انتظارات ما از یک دستگاه که عملکردی مشابه دستیار صوتی تونی استارک در فیلم مرد آهنی دارد را برآورده کند. به نظر می‌رسد Dou با ظاهر آینه مانند که می‌توانید آن را بر روی دیوار خانه آویزان کنید به زودی این غیرممکن را برایمان ممکن خواهد ساخت. کاربران می‌توانند با صحبت کردن به این آینه دستور داده و با لمس آن از برنامه‌های کاربردی متفاوت آن بهره‌مند شوند.

دستیاری که این شرکت به دنیای دستیارهای صوتی معرفی می‌کند آلبرت نام دارد. کافی است که او را صدا بزنید یا صفحه آن را لمس کنید تا بتوانید با او ارتباط برقرار کنید. همچنین کاربران می‌توانند ویژگی‌های مختلف آلبرت از جمله جنسیت، لهجه و حتی نام او را به شکل دلخواه خود تغییر دهند. اما تبدیل آن به یک دستیار واقعی مانند فیلم The Avengers مطمئنا امکان‌پذیر نخواهد بود.

در این دستگاه از یک صفحه نمایش فول اچ دی با کیفیت ۱۰۸۰ و ابعاد ۲۷ اینچی استفاده شده که ۱.۹ میلی‌متر ضخامت و ۸ پوند وزن دارد و به نظر نصب آن بر روی دیوار زحمت زیادی را برای کاربران به همراه نخواهد داشت. صفحه نمایش آن که تا ۵ انگشت را به‌صورت همزمان پشتیبانی می‌کند، پاسخ‌دهی مناسب و سریعی را هنگام لمس صفحه نشان می‌دهد. البته هنوز فرصت آزمایش این دستگاه برای اطمینان از صحت این ادعاها را کسب نکرده‌ایم.

تیم سازنده Dou می‌گوید این دستگاه تنها برای انجام و تکمیل وظایف مرتبط با خانه هوشمند نیست بلکه یک سیستم عامل خانگی را به شکل یک آینه در اختیار شما قرار می‌دهد. دلیل ساخت آن به شکل آینه این است که افراد معمولا وسایلی مانند آینه را به دیوار نصب می‌کنند بنابراین در صورت نیاز می‌توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید و البته همخوانی آن با دکوراسیون منزل از دیگر دلایل ساخت این دستگاه به شکل آینه است.

سیستم Dou قادر است موزیک و فیلم‌ها را پخش و همچنین اخبار جدید را بررسی و به کاربر ارائه کند و از طریق برنامه‌هایی که در اپ استور آن قابل دانلود هستند، می‌توانید دستگاهتان را به یک گالری مجازی تبدیل کنید. سازندگان این دستگاه می‌گویند که Dou قادر است با اکثر دستگاه‌های هوشمند خانگی ارتباط برقرار کند، اما هنوز هیچ همکاری رسمی بین این شرکت و کمپانی‌های تولیدکننده دستگاه‌های هوشمند اعلام نشده است.

این دستگاه هوشمند به برنامه‌نویسان یک زبان جدید را معرفی کرده است. سیستم عامل به‌کارگرفته شده در این دستگاه HomeOS نام دارد و طراحان و برنامه‌نویسان از طریق برنامه نویسی به این زبان و البته با خرید سری پیش‌تولید شده این دستگاه که برای استفاده برنامه‌نویسان مهیا شده، برنامه‌های مد نظر خود را جهت به‌کارگیری در این دستگاه طراحی کنند.

پیش خرید این دستگاه از سه‌شنبه آغاز و از ماه اکتبر آماده ارائه به مشتریان خواهد بود. باید دید آیا سیستم عامل اختصاصی این شرکت می‌تواند یک دستیار صوتی فوق هوشمند را پشتیبانی کند با خیر. تحقق این هدف و فراگیر شدن این دستگاه به معنای واقعی نیازمند توسعه همه‌جانبه این دستگاه و همکاری رسمی با دیگر ارائه دهندگان محصولات مرتبط با خانه هوشمند خواهد بود، چون همواره شاهد شکست خوردن دستگاه‌های مشابه به دلیل نداشتن سیاست‌های مناسب و کاربردی بوده‌ایم.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا