تکنولوژی

بررسی بیشتر بار مسافران کشورهای خاورمیانه به استرالیا

طبق قانون جدید قانون گذاران استرالیا، مسافران هوایی که از خاورمیانه به مقصد این کشور پرواز می‌کنند با مراحل بیشتری از جستجوی بار مسافران مواجه خواهند شد که به تازگی به دستور کار سه فرودگاه اصلی این کشور افزوده شده است. دولت استرالیا، اعمال این پروسه‌های امنیتی جدید را به تازگی به صورت رسمی اعلام کرده است و شامل مسافران خطوط هواپیمایی Qantas، Emirates، Qatar Airways و Etihad می‌شود.

در هفته‌های اخیر، اقدامات بیشتر امنیتی در فرودگاه‌های کشورهایی از خاورمیانه و آفریقای شمالی که قطب حمل و نقل هوایی و یا مرکز تبادل سفر مسافران محسوب می شوند، بیشتر از  دیگر فرودگاه اعمال شده است و مسافران دوبی و دوهه نیز به صورت اتفاقی برای بررسی و کشف مواد منفجره انتخاب می‌شوند و باید مراحل امنیتی را پشت سر بگذارند که جدیدا به برنامه کار بررسی بار مسافران پروازهای هوایی افزوده شده است. اضافه شدن این مراحل امنیتی جدید برای مسافران خاورمیانه در پی آن صورت می‌گیرد همچنین همراه داشتن دستگاه‌های الکترونیکی بزرگ‌تر از گوشی هوشمند در فرودگاه‌های آمریکا و انگلستان نیز برای مسافران کشورهایی مانند مصر، عربستان سعودی و اردن نیز ممنوع اعلام شده است.

دولت استرالیا نیز به تبع دولت انگلستان، اقدامات شناسایی وسایل منفجره را در سه فرودگاه خود تشدید کرده ولی محدودیتی برای حمل ابزار الکترونیکی برای مسافران اعمال نکرده است. وزیر حمل و نقل فدرال استرالیا، Darren Chester اعلام کرد: ” در حال حاضر، هیچ محدودیتی برای حمل ابزار الکترونیکی برای مسافران کشور استرالیا وجود ندارد. دولت استرالیا تمام اقدامات امنیتی را برای برقرای امنیت شهروندان استرالیایی و مسافران انجام خواهد داد.”

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا